آمادگی برای همکاری فرهنگی با مصر و بحرین/برنامه ویژه برای کودکان مناطق زلزله‌زده

۳۰م دیماه ،

84-13.jpg

نشست خبری اعلام برنامه‌های کمیته امور بین‌الملل و کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این نشست خبری که در محل دفتر مرکزی شورای هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، محمدباقر خرمشاد مسئول کمیته امور بین‌المللی و سیدصادق رضایی مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اهم برنامه‌ها و سیاست‌های خود را در دهه فجر امسال تشریح کردند.

مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر با بیان اینکه “بیداری اسلامی تحت تاثیر انقلاب اسلامی است”، اظهار کرد: امروزه انقلاب اسلامی در حال صدور است اما غرب به رهبری آمریکا در پی این است که به وسیله تحریم‌ها و فشار بر جمهوری اسلامی ایران، این نظام را محدود کند. ما امسال مصمم هستیم با اجرای برنامه‌های گسترده‌تر نسبت به سال‌های قبل نشان دهیم که جمهوری اسلامی ایران سرفرازتر از قبل ۳۴ سال پیروزی خود را جشن می‌گیرد.

خرمشاد با اشاره به اینکه “تلاش داریم روز ملی جمهوری اسلامی ایران را در نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج از کشور هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم”،‌ افزود: در همین راستا در ۳۰ کشور برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌کنیم و در این راستا، در ۱۲ کشور هفته فیلم جمهوری اسلامی را داریم که به چهار زبان فیلم‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.

وی اضافه کرد: نمایش مجموعه عکس‌های نمایشی دربارهٔ پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در ۲۸ نمایندگی سیاسی، رونمایی ۳۱ عنوان کتاب در ۲۴ کشور، راه‌اندازی کرسی اسلام‌شناسی، راه‌اندازی شش کرسی ایران شناسی، راه‌اندازی اتاق ایران، ۱۴ مورد برگزاری همایش علمی،‌ ۱۰ دوره آموزشی زبان فارسی، راه‌اندازی کرسی زبان فارسی، اعزام شخصیت‌های علمی و قرآنی کشور، انتشار یافتن ویژه‌نامه انقلاب اسلامی، برگزای مسابقات مقاله نویسی، برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام ۱۰۰ هنرمند از کشور در گروه‌های سه تا هفت نفره به ۳۰ کشور، از دیگر برنامه‌های کمیته امور بین‌المللی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان فرهنگ و اتباطات اسلامی در پایان با بیان اینکه “جمهوری اسلامی ایران در مصر و بحرین رایزن فرهنگی ندارد”، اظهار کرد: ما دارای ارتباط فرهنگی غیرمستقیم با مصر و بحرین هستیم و برای همکاری فرهنگی در این کشورها اعلام آمادگی می‌کنیم.

در بخش دیگری از این نشست خبری، مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه “کمیته کودک و نوجوانان شامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، انتشار یافتنات مدرسه و گروه کودک و نوجوان شبکه پنج سیما می‌شود”، اظهار کرد: مخاطبان ما کودکان و نوجوانان می باشند و ما برای تدوین مبانی انقلاب اسلامی باید از زبان فرهنگ، هنر و ادبیات استفاده کنیم.

رضایی افزود: اگر برای تشریح مبانی انقلاب اسلامی برای کودک و نوجوان به طور مستقیم وارد این مقوله شویم نتیجه عکس می‌گیریم. ما باید با زبان ادبیات، ‌هنر و شعر کلید واژه‌هایی مثل انقلاب اسلامی، ‌جمهوری اسلامی،‌ فرار شاه، ‌سرنگونی رژیم شاهنشاهی، ‌زاغه‌نشینان و مستضعفین را وارد فضای فکری کودک و نوجوان کنیم.

وی اهم برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان را به شرح زیر معرفی کرد: مسابقات کتابخوانی،‌ فیلم‌های سینمایی و انیمیشنی، تئاتر و نمایش عروسکی، نقد و بررسی کتاب‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی، معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار در انقلاب اسلامی، معرفی وقایع سال‌های ۱۳۴۲ تا ۵۷،‌ قصه‌گویی،‌ شعر خوانی، برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب، برگزاری سرودهای انقلابی، دیدار کودکان و والدین دیدار با ائمه جمعه و ائمه جماعات مساجد، آشنایی کودکان و نوجوانان با شهدای انقلاب اسلامی.

رضایی ادامه داد: کمیته کودک و نوجوانان در نظر دارد در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن از کودکان و نوجوانان استقبال کند و همچنین مکانی برای کشیدن نقاشی کودکان با مضامین انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر در پایان گفت:‌ این کمیته برنامه‌هایی برای کودکان مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی و خراسان جنوی درنظر گرفته است. در حال حاضر تریلی سیار این کمیته در مناطق زلزله‌زده خراسان جنوبی حضور دارد و در ایام دهه فجر مربیان سیار روستایی برای کودکان این مناطق برنامه اجرا می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.