آی دی سی: سرمایه ۲٫۰۴ تریلیون دلاری صنعت جهانی IT طی سال ۲۰۲۴

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بر اساس گزارش تازه انتشار یافته از سوی مرکز تحقیقاتی IDC، مجموع هزینه‌ها و سرمایه‌های بازار جهانی فناوری اطلاعات طی سال ۲۰۲۴ میلادی از پایان بحران اقتصادی جهان تاکنون به کمترین حد خود می‌رسد و پس از آن در سال ۲۰۲۴ میلادی جان دوباره می‌گیرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز تحقیقاتی IDC در آخرین نسخه از گزارش "کتاب سیاه جهان" اعلام کرد که طی سال جاری میلادی میزان پول پرداخت شده در صنعت جهانی فناوری اطلاعات نسبت به سال قبل رشد ۴ درصدی را تجربه می‌کند تا با این رقم مجموع سرمایه‌های این بازار به ۲٫۰۴ تریلیون دلار برسد که این رقم از رشد ۵ درصدی سال قبل کمتر است.
 
کارشناسان پایین آمدن رشد مالی صنعت جهانی IT را به سبب کاهش رشد بازارهای روبه‌رشدی مانند چین و روسیه می‌دانند.
 
شرکت تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است که طی سال ۲۰۲۴ میلادی بازار چین تقویت می‌شود و این مسئله در کنار رشد بازار آمریکا و اروپا صورت می‌گیرد تا با این توضیحات، رشد سرمایه‌های بازار جهانی IT به بیش از ۵ درصد برسد و مجموع سرمایه‌ها از ۲٫۱۴ تریلیون دلار هم بیشتر شود.
 
لازم به ذکر است که بیش از نیمی از رشد مربوط سال جاری میلادی مربوط به گسترش هرچه بیشتر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی می‌شود. با حذف دستگاه‌های الکترونیکی همراه از بازار جهانی IT، این صنعت طی سال جاری میلادی در مجموع ۲٫۶ درصد رشد خواهد کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.