گارتنر: ۳٫۸ تریلیون دلار ارزش بازار جهانی IT در سال ۲۰۲۴

۱۹فروردین۱۳،

 

مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرد کاربران جهانی امسال در مجموع ۳٫۸ تریلیون دلار در صنعت جهانی IT پول پرداخت می‌کنند که این رقم نسبت به ۳٫۶ تریلیون دلار سال قبل رشد ۴٫۱ درصدی را نشان می‌دهد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز تحقیقاتی گزارشی را با عنوان "پیشی‌بینی‌های گارتنر برای پول پرداخت شده در بازار جهانی IT" منتشر کرده و در آن توضیح داده است که سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات فناوری و بازارهای مخابراتی پردرآمدترین بخش‌ها در بازار جهانی فناوری اطلاعات ۲۰۲۴ خواهند بود.
"ریچارد گوردون"(Richard Gordon) مدیر گارتنر در این خصوص توضیح داده است: «اگرچه آمریکا این روزها تا اندازه مشکلات مالی خود را پشت‌سر گذاشته است، اما افزایش بدهی‌های قبرس تاثیرات منفی خود را در این بازار برجا می‌گذارد. این در حالی است که ضعیف شدن فعالیت‌های تجاری و کاهش اعتماد کاربران به بعضی محصولات فناوری سبب خواهد شد تا رشد چشمگیری را شاهد نباشیم».
میزان پول پرداخت شده در بخش دستگاه‌ها شامل رایانه‌های شخصی، رایانه‌های لوحی، تلفن‌های همراه و چاپگرها در بازار جهانی امسال به ۷۱۸ میلیارد دلار می‌رسید که این رقم رشد ۷٫۹ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. همچنین گفته شده در حالی که وضعیت بازار رایانه‌های شخصی نسبت به سال قبل بدون تغییر باقی می‌ماند، بازار چاپگرها با افزایش سرمایه‌گذاری کاربران مجواه می‌شود و در بخش تلفن‌همراه هم شاهد افزایش کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری مردم خواهیم بود. گارتنر پیش‌بینی کرده است که میزان پول پرداختی در بازار جهانی مربوط به بخش تلفن‌همراه امسال رشد ۶٫۳ درصدی دارد.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.