ابزاری جدی برای افزایش دسترسی

اردیبهشت ۱۴۰۳

اولویت ارائه خدمات سلامت بر بستر این اپراتور برای مناطق محروم است تا در صورت موفقیت در سال آینده به طور ملی خدمات رسانی شود.

دکتر حمیدرضا جمشیدی، عضو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه با استفاده از اپراتور خدمات سلامت به مناطق دور دست خدمات رسانی می گردد به خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از امکانات بروی ریز فاکتورهایی مانند قند و چربی خون که اکثر بیماری ها  حول آن می چرخد متمرکز شده تا بتوان آن را گسترش داد و در واقع یک ابزار جدی برای افزایش دسترسی اشخاص به خدمات بهداشتی و درمانی است.

وی با بیان اینکه سه شهرستان در مرز افغانستان، کرمانشاه و اتوبان قم به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفته شده اند افزود: بحث سلامت را از طریق موبایل و استقرار آزمایشگاه سیاری که ۱۵۰ آزمایش را برای بیمار انجام می دهد در دستور کار داریم تا با قرار دادن این آزمایشگاه در خانه بهداشت روستایی بیماران بدون نیاز به هزینه کردن و طی مسافتهای طولانی  آزمایشهای مورد نیاز خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت  بهورزان از بیمار  خون گرفته و به دستگاه می دهند تا پس از طی مراحل لازم نتایج  به callcenter ارسال و پزشکان مستقر مشاوره لازم را به بیماران ارائه دهند.

 وی خاطر نشان ساخت: این دستگاه مورد تایید وزارت بهداشت بوده و در مرحله اول برای بیماران مناطق محروم و دور افتاده مورد استفاده قرار می گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.