دسترسی نداشتن به مراقبت های بهداشتی اولیه مشکلات زیادی را به وجود آورده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش های جهانی نشان می دهند که هنوز بسیاری از مردم جهان به مراقبت های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند که این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

حسین مهدوی نیا، دانشیار علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مراقبت های بهداشتی اولیه، مراقبت های مورد نیاز و اساسی برای تمامی اشخاص یک جامعه بوده که باید برای همه اشخاص و خانواده ها فراهم و قابل دسترس باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف از ارائه مراقبت های بهداشتی اولیه حفظ، نگهداری و ارتقای سطح سلامتی اشخاص جامعه است، تصریح کرد: مراقبت های بهداشتی اولیه و بهداشت برای همه دارای شاخص ها، اصول و استراتژی های مختلفی است که متأسفانه در بسیاری از کشورها و جوامع نقص های زیادی در این زمینه وجود دارد.

مهدوی نیا، با بیان اینکه دسترسی به مراقبت های بهداشتی اولیه یک نیاز و در واقع حق تمامی مردم است، تأکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهند که هنوز بسیاری از مردم جهان به مراقبت های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند که این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی گفت: دسترسی ناکافی به آب و غذای سالم، ایمن سازی و واکسیناسیون ناقص کودکان بر علیه بیماری های واگیر، دسترسی ناکافی به داروهای مورد نیاز و اساسی و کمبود کارکنان و اشخاص آموزش دیده برای ارائه مناسب مراقبت های بهداشتی و درمانی و‌آموزش مردم، از مهمترین مشکلات مرتبط با مراقبت های بهداشتی اولیه است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.