اجرای طرح تامین مالی زنجیره ای از ۲ هفته آینده

چکیده: معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در امور کسب و کار از آغاز فاز اجرایی طرح تامین مالی زنجیره ای از ۲ هفته آینده خبر داد.

مسعود موحدی در حاشیه نشست مدیریت نقدینگی و راهکارهای هدایت سرمایه به بخشهای مولد ، در مورد چگونگی تأمین مالی بخش صنعت و زمان اجرای طرح های گفته شده اظهار داشت: تأمین مالی زنجیره‌ای طی دو هفته آینده اجرایی خواهد شدو توسعه طرح میزان هم در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در مورد منابع صندوق توسعه ملی و استفاده از ساز و کارهای بورس نیز پرداختها در حال حاضر اجرایی شده است.

موحدی تصریح کرد: همچنین در راستای تامین مالی صنعت مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی‌های وزارت صنعت حاصل خواهد شد تا امکان تبدیل آن به منابعی جهت ارائه سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی فراهم شود.

وی در مورد پرداخت تسهیلات ریالی ۸ هزار میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی نیز به گفت: باید بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این مبلغ به تدریج در طول چند ماه وارد فرآیند تولید خواهد شد.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: چارچوب‌های این مسئله ایجاد شده، مجوز و دستور برای انتقال برخی از موجودی صندوق به ۴ بانک صادر شده و طرح‌هایی نیز برای دریافت تسهیلات به این بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی اظهار داشت:همچنین پیشنهاداتی را برای تأمین مالی بخش تولید به شورای پول و اعتبار ارائه کرده‌ایم که از حدود یک ماه پیش در دستور کار شورا قرار گرفته و در حال بررسی است.

موحدی ادامه داد: امیدواریم طی هفته‌های آینده اخبار خوبی در این مورد داشته باشیم تا منابع بیشتری به سمت تولید هدایت شود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.