تکمیل زنجیره ارزش با اجرای ۲۰ طرح پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به بررسی قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در وزارت نفت، گفت: ۲۰ طرح پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش تعریف شده است.

تکمیل زنجیره ارزش با اجرای ۲۰ طرح پتروشیمی

به گزارش ممتاز نیوز،مرتضی شاهمیرزایی امروز در مراسم نهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه باید تمامی استانداردها در واحدهای صنعتی لحاظ شود، اظهار داشت: با رعایت استانداردها و اصول حوادث در صنعت پتروشیمی به صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: از زمان بهره‌برداری از اولین مجتمع پتروشیمی در سال ۴۶ تا کنون به جایگاه رفیعی دست پیدا کردیم.

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی صنعتی پیشرو و پیشران است، گفت: اکثر سهام پتروشیمی‌ها مربوط به سهام عدالت و یا هلدینگ‌های پتروشیمی است.

وی تاکید کرد: ما در منطقه ویژه و دوره خاصی قرار داریم.

معاون وزیر نفت به موضوع خوراک پتروشیمی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: هلدینگ‌ها برای تامین خوراک پایدار وارد بخش‌های بالادستی و تولید نفت و گاز شده‌اند.

وی ادامه داد: مناطق نفتخیز جنوب و بخش بالادستی آماده ارائه بسته برای تضمین خوراک پتروشیمی‌ها هستند.

شاهمیرزایی با بیان اینکه امسال در زمستان مشکل تامین خوراک وجود داشت، گفت: حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب گاز در اوج مصرف کسری داریم و اثر آن در زمستان که سرما ماندگار و گسترده بود باعث شد تا بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی تعمیرات اساسی خود را در این فصل انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بسیاری از طرح‌های نیمه تمام پتروشیمی به بهره‌برداری رسید، افزود: ۶ طرح صنعت پتروشیمی آماده بهره برداری رسمی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی به ۹۴ میلیون تن می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های برنامه هفتم توسعه نیز با سرعت در حال اجرا است، ادامه داد: از جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور تا هاب‌های دیگر شامل انرژی بر پارسیان، عسلویه و ماهشهر طرح‌ها در حال اجرا است.

شاهمیرزایی تصریح کرد: ۶۸ طرح پتروشیمی در کشور وجود داشت که با توجه به سیاست تکمیل زنجیره ارزش، ۲۰ طرح ملی خودکفایی تعریف شده تا با اجرای آنها به تکمیل زنجیره ارزش کمک شود.

وی گفت: بر اساس اینکه اجرای این طرح‌ها در کدام بخش‌های کشور قابل اجرا است بررسی‌ها انجام شد.

معاون وزیر نفت افزود: طرح‌های زنجیره ارزشی که پیشنهاد شد مورد تصویب هلدینگ‌ها قرار گرفته و تامین مالی و دانش فنی آن نیز در حال انجام است و باید با تکیه بر ظرفیت‌های دانش بنیانی در کشور این طرح‌ها اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: سند جامع کاتالیست در شرکت پژوهش و فناوری تهیه شده و تا پیش از پایان دولت سیزدهم همه ۹۹ کاتالیست مورد نیاز صنعت نفت بومی سازی شده و جشن خودکفایی کاتالیست را برگزار خواهیم کرد.

شاهمیرزایی گفت: روزی که در تولید دانش فنی و محصولات پتروشیمی خودکفا شویم، تحریم‌ها بی‌اثر خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.