اجلاس تهران اساس و پایه سیاستهای خارجی امریکا را شکست

‘ خریستوس خلیجیاس’ روز چهارشنبه در مصاحبه ایرنا، با اشاره به اهمیت نشست سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها درتهران گفت: برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهد ها در تهران به جهانیان ثابت کردکه ایران قادراست نقش مهمی درمسایل سیاسی منطقه و جهان ایفا کند.

وی افزود: برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در تهران یک موفقیت برای دیپلماسی ایران در مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا و برخی از کشورهای همپیمان واشنگتن و رژیم اسرائیل می باشد.

این خبرنگار و تحلیل گر مسایل سیاسی که چندین کتاب منجمله کتاب اسلام سیاسی را در کارنامه خود دارد ،گفت: جنبش ععدم تعهد توانایی آنرا دارد که با توسعه روابط کشورهای عضو، عاملی مهم و موثر درمعادلات بین المللی درمقابله با آمریکاو توسعه طلبی رژیم صهیونیستی در جهان نقش مهم و تاثیر گذاری را ایفا کند.

خلیجیاس افزود: برگزاری این اجلاس بزرگ ومهم با حضور بیش از ۱۲۰ کشور عضو و ۲۱ کشور ناظر، شکست تلاش های چندین ساله آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منزوی کردن ایران را بیش از پیش هویدا می سازدو این یکی از دست آوردهای مهم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با آمریکا محسوب می شود.

وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی طی سال های متمادی تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را منزوی سازند و ادعا داشتند ایران درافکار عمومی جهان منزوی شده است، ولی بایستی قبول کرد که جمهوری اسلامی ایران با داشتن منابع ،نیروی جوان تحصیلکرده و دانشمندان برجسته ، هیچ قدرتی نمی تواند، آنرا منزوی سازد .

وی گفت: جهان شاهد عدم موفقیت سیاست های امریکا در برخورد با جمهوری اسلامی ایران است و برگزاری اجلاس در تهران یکی از مهمترین رخدادهای مهم عصر حاضر برای تهران است.

وی با تاکید براینکه امریکا و برخی کشورهای تازه شکل گرفته سابقه چندانی در جامعه جهانی ندارند گفت: ایران دارای تمدنی چندین هزار ساله است و از نظر توانایی در اکثر موارد به خود کفایی دست یافته ، منزوی نه خواهد شد ، بلکه می تواند با اقتدار درسطح منطقه و بین الملل نقش های مهم تری را ایفا کند.

خبرنگار و نویسنده یونانی افزود: پیامی که از این اجلاس منتج شود، این است که دیگر قدرت های بزرگ و سلطه طلب نمی توانند در جهان یکه تازی کنند و متوجه باشند که کشورهای استقلال طلب در دام تبلیغات منفی و انحرافی آنان قرار نه خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: این نشست فرصت مهمی را برای کشورهای مستقل عضو جنبش غیر متعهدها بوجود آورده تا در مورد نحوه توسعه روابط کشورهای عضو ، مسایل سیاسی منطقه ای و بین المللی خود و بدون دخالت قدرت های سلطه طلب، به بحث و تبادل نظر داشته باشند .

خلیجیاس در خاتمه با اشاره به برتری دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی ، ابراز امیدواری کرد، شرکت کنندگان در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای جنبش غیر متعهد ها با اقدامات عملی در راستای اساسنامه این جنبش، قدرتی را در مقابل زیادی خواهی سلطه طلبان ایجاد و در راستای توسعه ، استقلال، عدالت اجتماعی، صلح پایدار درجهان و جلوگیری از دخالت سلطه گران در امور داخلی اعضای این جنبش، گام های موثر و مفیدی بردارند.

**۲۱۷۰* ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۹۷۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.