اخبار خودرو:یازار نابسامان قطعات یدکی، ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

یازار نابسامان قطعات یدکی

عصر خودرو : ظاهرا اوضاع و احوال قطعات یدکی خودرو iبه حدی آشفته شده که حتی «بوق» هم در بازار پیدا نمی شود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از دنیای اقتصاد آن طور که بعضی مشتریان می‌گویند، در حال حاضر قطعات یدکی در بازار کمیاب و بعضی قطعات حتی نایاب هم شده‌اند. این وسط ظاهرا بازار با بحران بوق مواجه شده و بعضی مشتریان که برای تعویض بوق خودروهای خود iبه نمایندگی‌ها مراجعه نموده‌اند، موفق iبه تامین این قطعه یدکی نشده‌اند.
این در شرایطی است که «بوق» iبه هر حال یکی از اجزای مهم خودرو iبه شمار می‌رود و خرابی و از کار افتادن آن حتی می‌تواند اتفاق ساز نیز باشد. iبه نظر می‌رسد مشکلاتی که از ابتدای سال جاری گریبان قطعه‌سازان را گرفته و حتی iبه کاهش تولید خودروهای داخلی نیز ختم شده، بازار لوازم یدکی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.
از ابتدای امسال و iبه سبب اوج گرفتن مشکلات مالی در صنایع قطعه و خودرو، توان تولید قطعه‌سازان iبه تدریج کمتر شد و iبه تبع آن تیراژ خودروهای داخلی نیز افت نمود. آمارها نشان می‌دهد تولید خودرو در شش ماه اول امسال تقریبا iبه نصف مدت مشابه سال گذشته رسیده و این موضوع ریشه در بحران تولید قطعه‌سازان دارد.
حالا این بحران iبه تدریج دامان بازار لوازم یدکی را نیز گرفته که البته رخ دادن چنین اتفاقی قابل پیش‌بینی بود. iبه هر حال وقتی تیراژ قطعه افت کند، خطوط تولید در اولویت می باشند و این وسط سر بازار لوازم یدکی بی کلاه می‌ماند.
این در شرایطی است که گفته می‌شود بازار قطعات یدکی کشور را چینی‌ها قرق نموده و قطعات چینی حتی iبه خطوط تولید نیز رسوخ نموده‌اند. در این اوضاع، مشتریان از دو جهت ضرر می‌کنند: یکی اینکه قطعات چینی در خودروهای زیر پایشان iبه کار رفته و دیگر اینکه مجبورند برای تامین بخشی از لوازم یدکی موردنیازشان iبه سراغ محصولات چینی بروند. این وسط، اما ظاهرا اوضاع «بوق» بسیار بحرانی است و حتی چینی‌ها هم نتوانسته‌اند نیاز بازار آن را تامین نمایند.

سه شنبه ۲ آبان   ۰:۵۲

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.