انتقاد از به‌کارگیری قطعات یدکی هندی و چینی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش

نوشته شده در تاریخ ۲۱/آبان/ – ۰۸:۵۳ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

در غرفه آنا مطرح شد؛

خبرگزاری : عضو انجمن صنایع همگن خودرو از استفاده گسترده نمایندگی‌های خدمات پس ا ز فروش از قطعات یدکی هندی و چینی انتقاد کرد.

آرش محبی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه ارائه خدمات پس از فروش یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه کیفیت خودرو در کشور است، گفت: متاسفانه استفاده گسترده نمایندگی‌های خدمات پس از فروش از قطعات یدکی تولید کشور‌های هند و چین موجب‌شده تا سطح کیفیت خودرو بیش از پیش کاهش یابد.

وی افزود: کیفیت قطعات هندی و چینی بسیار پایین است و علت استفاده گسترده نمایندگی‌های خدمات پس از فروش از این قطعات به دلیل پایین بودن قیمت آن است.

محبی‌نژاد با اشاره به اینکه کیفیت قطعات خودروی تولیدی در ایران بسیار بالا‌تر از قطعات وارداتی از برخی کشورهاست، اظهار کرد: موید این ادعا همکاری قطعه‌سازان ایرانی با شرکت‌های بزرگ خودرو ساز مانند پژو است.

به گفته عضو انجمن صنایع همگن خودرو، علت پایین بودن کیفیت برخی قطعات خودرو تولید داخل این است که شرکت‌های خودرو ساز بر اساس قیمت به قطعه‌سازان سفارش می‌دهند که این مساله موجب می‌شود کیفیت قطعه بر اساس نرخ در نظر گرفته شود.

محبی‌نژاد با تاکید بر اینکه بالا بردن کیفیت ارائه خدمات پس از فروش یکی از عوامل تاثیرگذار در بهبود بازار خودرو کشور است، تصریح کرد: اگر بتوانیم تمامی نمایندگی‌های مجاز ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش را به استفاده از قطعات با کیفیت به ویژه قطعات ایرانی ترغیب و تشویق کنیم، بخشی از هدف بالا بردن کیفیت خودرو داخلی محقق می‌شود.

انتهای پیام/

قطعات بی‌کیفیت خودرو قاچاقی وارد شده‌اند

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.