اذعان مقامات صهیونیستی به افزایش شکاف میان اسرائیل و آمریکا

مقامات رژیم صهیونیستی، به افزایش اختلافات میان این رژیم و آمریکا بر سر ایران، اذعان کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از “بلومبرگ”؛ دوتن از مقامات رژیم صهیونیستی که نخواستند نامشان فاش شود، تعمیق اختلافات میان تل آویو و واشنگتن بر سر نحوه برخورد با ایران را، تائید کردند.
 
این مقامات گفتند؛ اظهارات اخیر فرمانده نظامی ارتش آمریکا مبنی بر ناکارآمد بودن حمله به تاسیسات هسته ای ایران، این دیدگاه را که اسرائیل ممکن است به تنهایی وارد عمل شود، تقویت کرد.
 
ژنرال دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، هفته گذشته گفته بود؛ حمله اسرائیل برنامه هسته ای ایران را به تاخیر می اندازد، اما نابود نمی کند و اگر اسرائیل خود تصمیم به حمله بگیرد، آمریکا با آن همراهی نخواهد کرد.
 
این دو مقام اسرائیلی همچنین گفتند؛ اظهارات دمپسی کسانی را هم که می گویند اسرائیل نباید به تنهایی حمله کند، چون می تواند روی حمایت آمریکا حساب کند، خراب می کند.
 
گسترش شکاف میان اسرائیل و آمریکا در مورد ایران، در حالی مطرح می شود که گزارش می شود باراک اوباما برای جلوگیری از حمله یک جانبه اسرائیل علیه ایران، در حال تدارک اقدامات جدیدی است.
به گزارش نیویورک تایمز؛ این اقدامات عبارتند از: برگزاری رزمایش در منطقه خلیج فارس، تشدید تحریم های اقتصادی علیه صنعت نفت ایران، مین روبی مشترک خلیج فارس با ۲۵ کشور در ماه اکتبر.
 
نتانیاهو روز اول آگوست به پانتا وزیر دفاع آمریکا گفته بود؛ زمان برای حل مسالمت آمیز برای حل مسئله هسته ای ایران، رو به اتمام است. 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.