سوریه محور مذاکرات پرز و اوباما

جام جم آنلاین: مقامات رژیم صهیونیستی اظهارات تندی علیه نظام بشار اسد ایراد می‌کنند و فشار سیاسی خود را بر نظام سوریه افزایش داده‌اند؛ در حالی که تاکنون سکوت کرده بودند و در زمینه حوادث سوریه سخنی نمی‌گفتند.

واقعا چه چیزی تغییر کرده است؟ چه موضوعی باعث شده سران اسرائیل سخنان تندی علیه حکومت اسد بر زبان جاری سازند و برای تشدید بحران نیز می‌گویند آمادگی دارند؟

گزارش‌های پنهانی که رسانه‌های اسرائیل آن را نشر دادند گویای آن است که رژیم صهیونیستی به بهانه در اختیار داشتن انبارهای سلاح شیمیایی از سوی سوریه، فشارهای سیاسی خود علیه این کشور را افزایش داده و جهان غرب را به دخالت برای حفظ امنیت و ثبات منطقه فرامی‌خواند.

معاون فرمانده ستاد مشترک ارتش صهیونیستی بر افزایش خطرات انبارهای سلاح شیمیایی سوریه بر اسرائیل تاکید و ادعا کرد سوریه موشک‌های پیشرفته و مدرن در اختیار دارد که می‌تواند هر نقطه در منطقه (و اسرائیل) را هدف قرار دهد.

سران رژیم صهیونیستی در یک سال و نیم گذشته که از ناآرامی‌های سوریه می‌گذرد، سکوت را ترجیح داده بودند و اوضاع و رخدادهای این کشور را با دقت زیر نظر داشته و آن را پیگیری می‌کردند.

آنها آرزوهای خود را مبنی بر افزایش ناآرامی در سوریه و آغاز جنگ داخلی و تداوم تخریب و آسیب‌های انسانی، بروز نمی‌دادند و تنها کشورهای غربی را تشویق می‌کردند که از شورشیان سوریه حمایت کنند. مقامات رژیم صهیونیستی در عین حال دو هدف را دنبال می‌کردند:

۱ـ همراهی با شورشیان سوریه و همپیمانی سیاسی با مخالفانی که مشکلی با اسرائیل ندارند.

۲ـ عدم اعطای فرصت لازم به بشار اسد برای حمله نظامی به اسرائیل؛ حمله‌ای که اسد می‌تواند در آخرین لحظه آن را بر اسرائیل تحمیل کند و ورق را در منطقه برگرداند.

اسد با این کار می‌تواند برای همگان روشن سازد که نظام او در رأس مخالفان اسرائیل قرار دارد. اخیرا شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی به آمریکا سفر کرد و دیداری طولانی با باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا داشت.

در این دیدار راه‌های دخالت آمریکا در حوادث سوریه مورد بررسی دو طرف قرار گرفت؛ در حالی که گفته شد سفر شیمون پرز با هدف تلاش برای آزادسازی جاسوس یهودی در آمریکا «جاناتان پولارد» و حرکتی انساندوستانه و اخلاقی بوده است، حوادث بعدی اما نشان داد که این دیداری حساب شده برای نحوه دخالت اسرائیل در تحولات سوریه بوده است.

از آن به بعد است که ما شاهد فعالیت گسترده رژیم صهونیستی در حمایت از مخالفان نظام سوریه هستیم.

روزنامه فلسطین 
مترجم: محمدجواد گودینی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.