ارتقای زیرساخت ارتباطی کشور/ توسعه ۸۵۰۰هزار کیلومتر فیبرنوری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود خسروی اظهار داشت: اقدامات لازم برای اخذ مجوزهای مورد نیاز صورت گرفته و تلاش های بعدی برای ارتقاء و توسعه شبکه از طریق یکی از وندورهای خارجی عملیاتی می شود که امید می رود تا پایان سال جاری بخشی از شبکه که به این وندور واگذار می‌شود، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اقدامات لازم در خصوص عملیاتی کردن این توسعه ها از سوی دیگر وندورها نیز در حال انجام است که پس از نهایی شدن، عملیات توسعه از طریق آنها نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت توسعه ۸۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری را از دیگر پروژ‌ه‌های در دست اجرای این بخش عنوان و تصریح کرد: با اجرایی شدن این پروژه، توسعه و جایگزین شدن فیبرهای نوری از رده خارج به طول ۸۵۰۰ کیلومتر عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در راستای توسعه شبکه IP کشور صورت گرفته، ادامه داد: شبکه IPMPLS درسال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و درحال حاضر به متقاضیان سرویس‌های مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه IPMPLS یکی از زیرساخت‌های اصلی شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود، گفت: این شبکه، قابلیتهای فراوانی دارد که بر اساس فناوری های جدید طراحی و پیاده سازی شده است.

خسروی با تاکید براینکه با توجه به امکانات ایجاد شده در کشور، اپراتورها با مهاجرت به شبکه IP و استفاده از بستر‌های ایجاد شده می توانند خدمات خود را با کیفیت بالاتری به مخاطبان ارائه کنند، تصریح کرد: درهمین راستا، جلسات هماهنگی با اپراتورها برگزار شده و با تست این شبکه، قابلیتهای آن برای ارائه سرویس، مورد تایید اپراتورها قرار گرفته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.