ارزش بازار جهانی IT امسال به ۳٫۸ تریلیون دلار می‌رسد

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

مرکز تحقیقاتی گارتنر در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که ارزش بازار جهانی فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۴ میلادی به بیش از ۳٫۸ تریلیون دلار می‌رسد تا این بازار رشد ۲٫۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی را تجربه کند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی که دورنمای بازار جهانی IT سیر صعودی را نشان می‌دهد، گارتنر توضیح داد که گزارش کنونی نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی آن تغییر کرده است و پیش از این احتمال می‌رفت بازار جهانی فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۴ میلادی رشد ۳٫۸ درصدی را تجربه کند.

مرکز تحقیقاتی گارتنر گفت که مهم‌ترین دلیل برای کاهش رشد بازار جهانی فناوری مربوط به افزایش ارزش دلار می‌شود که و البته کاهش عرضه جهانی دستگاه‌های الکترونیکی، خدمات IT و سرویس‌های مخابراتی هم در این زمینه اثرگذار است.

گارتنر اعلام کرد که در سال جدید رشد فروش دستگاه‌های الکترونیکی در بازار جهانی با کاهش ۱٫۳ درصدی نسبت به ۲۰۲۴ به رقم ۵٫۱ درصد می‌رسد و بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به دو بخش دستگاه‌های پیشرفته و معمولی تقسیم می‌شود.

این مرکز تحقیقاتی همچنین توضیح داد که ارزش بازار مراکز داده در سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۴۳ میلیارد دلار برآورد شده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی ۱٫۸ درصد کمتر است.

بخش ابزارهای ارتباطی سازمانی و تجهیزات شبکه‌ای سازمانی در این سال رشد میابد و ارزش بازار نرم‌افزارهای سازمانی با رشد ۵٫۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۳۵ میلیارد دلار می‌رسد.

ایستنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.