ازدحام جمعیت اورژانس را به تئاتر شهر کشاند

۰۸ام بهمن ،

اجرای اول نمایش«مرد مقابل» به کارگردانی سیما تیرانداز شب قبل ۷ بهمن ماه سبب به وجود آمدن حاشیه‌هایی در این نمایش شد. 

نمایش رئالیستی «مرد مقابل» نوشته هاله مشتاقی‌نیا در ششمین روز از اجراهای صحنه‌ای جشنواره بین المللی تاتر فجر در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان و علاقمندان تئاتر روبرو شد.

در این نمایش امیرکاوه آهنین‌جان، محمودرضا رحیمی، رویا جاویدنیا، مریم شیرازی، عرفان ابراهیم و پردیس احمدیه به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداختند. «مرد مقابل» از معدود نمایش های این دوره از جشنواره تئاتر فجر است که تعداد بسیار محدودی هنگام اجرای اثر سالن نمایش را ترک کردند و این امر نشان دهنده راضی بودن تماشاگران از اجرای سیما تیرانداز است.

در اجرای این نمایش حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی و قادر آشنا مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی نیز حضور داشتند. ازدحام جمعیت جلو در ورودی سالن های سایه و چهارسو سبب شد علاقمندان و خبرنگاران بسیاری پشت در بسته بمانند و نتوانند شاهد اجرای «مرد مقابل» باشند. جمعیت داخل سالن نیز بسیار بسیار بود تا جایی که بسیاری روی زمین نمایش را دیدند.

در میانه‌های اجرا یکی از تماشاگران که در ردیف بالایی سالن چهارسو نشسته بود تعادل خود را از دست داد و به پایین پرت شد که این اتفاق همهمه‌ای را در سالن و هنگام اجرای نمایش به وجود آورد. مسئولان تالار، مصدوم را به سرعت خارج کردند و اورژانس نیز برای رسیدگی به این شخص در محل تئاتر شهر حاضر شد.

شب قبل بیش از پیش وجود امکانات آتش نشانی و اورژانس در هنگام برگزاری جشنواره‌ که اتفاقاتی از این دست در آن اجتناب‌ناپذیر است، احساس می‌شد.

یکی دیگر از مشکلاتی که این روزها در اجراهای جشنواره ملاحظه می‌شود صادر شدن بیش از حد کارت‌های VIP و بلیت‌های مهمان است که در بیشتر موارد بیش از ظرفیت سالن‌های است که این مسئله سبب به وجود آمدن ازدحام بیش از حد و همچنین محروم شدن عده‌ای علاقمند به تئاتر است که برای دیدن نمایش‌های مور علاقه خود بلیت تهیه کرده‌اند. حتی بعضی از عوامل نمایش‌ها نیز بلیت همان اجرا را در اختیار ندارند و حتی خودشان نیز نمی‌توانند از اجراهای دیگر دیدن کنند.

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.