از ایفای نقش برجسته‌ی‌ عراق در شرایط حساس منطقه استقبال می‌کنیم

رییس جمهور پیوندهای عمیق بین دو ملت ایران و عراق را پشتیبان اجرای توافقات دو کشور در عرصه های مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: با اراده، تصمیم و تلاش قاطع و جدی که در مقامات عالی تهران و بغداد دیده می شود، دو طرف خواهند توانست همه مشکلات و سختی های پیش روی توسعه روابط دوجانبه را برطرف کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی،  بعد از ظهر شنبه(۱۱ مرداد) در گفتگوی تلفنی نخست وزیر عراق با وی، با تبریک عید قربان، سفر مصطفی الکاظمی به تهران را سازنده توصیف کرد و گفت: این سفر و توافقات صورت گرفته در جریان آن، تحولات مثبت و رو به جلویی در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: علاوه بر مذاکرات مفید بنده و معاون اول رییس جمهوری ایران با جنابعالی ، وزرا هم دیدارهای موفقی داشتند.

 روحانی تصریح کرد: آغاز فعالیت اجرایی مسیر ریلی بین ایران و عراق، برای دو ملت امیدبخش و سرآغازی برای ایجاد تحرکی جدید و جدی در توسعه بیش از پیش تعاملات دوجانبه خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از ایفای نقش برجسته عراق در شرایط حساس منطقه استقبال می کند، خاطرنشان کرد: اراده ایران برقراری ثبات کامل در منطقه است و در این راستا به همه تعهدات خود پایبند است. البته متاسفانه آمریکا با تلاش برای توطئه جدید علیه ایران و تعرض به هواپیمای مسافربری کشورمان، علامت و پیام غلطی از خود بروز می دهد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این گفتگو ضمن تبریک عید قربان به دولت و ملت ایران گفت: قطعا در سایه حمایت های جنابعالی و همکاری جدی و صمیمانه مسئولان دو کشور، می توان روابط دو طرف را به سرعت به سطحی ممتاز ارتقا داد و دوره جدیدی از همکاری و تعاملات سازنده و مثبت ایران و عراق را پایه گذاری کرد.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه بلافاصله پس از بازگشت از سفر به ایران، کمیته هایی را با مسئولیت وزرای مرتبط برای فعال سازی توافقات و اجرای پروژه های مشترک تشکیل داده است، اضافه کرد: اراده مقامات عراق، رفع همه موانع و مشکلات پیش روی توسعه روابط با ایران است و علاقمندیم آغاز فعالیت پروژه مسیر ریلی ایران و عراق هر چه سریع تر به عنوان نماد و الگوی توسعه روابط دو کشور انجام شود.

الکاظمی تصریح کرد: سیاست اصولی عراق کاهش تنش و افزایش ثبات در منطقه است و به دنبال ایفای نقش مثبت در این راستا با همکاری و حمایت برادران مان در ایران هستیم. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.