سردار وحیدی و رئیس مجلس نمایندگان عراق دیدار کردند

سردار سرتبپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر خود به عراق، با حضور در مجلس نمایندگان این کشور با اسامه النجیفی رئیس مجلس نمایندگان عراق دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دو کشور و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتیممتازنیوز، رئیس پارلمان عراق در این دیدار با بیان اینکه امروز مردم شریف عراق حرف اول را در اداره این کشور می‌زنند، گفت: مجلس نمایندگان عراق با قانونگذاری درصدد تکمیل و تثبیت این روند هستند.

اسامه النجیفی با بیان اینکه عراق مستقل و آزاد، خواهان روابط حسنه و متعادل با تمام کشورهای منطقه است، از حضور ایران در عرصه بازسازی عراق استقبال کرد و گفت: نمایندگان مجلس عراق از مشارکت هرچه بیشتر ایران در توسعه و توانمندسازی و همکاری با دولت عراق حمایت می‌کنند.

رئیس مجلس نمایندگان عراق با اشاره به شرایط دشوار و حساس منطقه اظهار کرد: تنها رژیم صهیونیستی است که از تفرقه و تشدد میان کشورهای منطقه سود می‌برد، زیرا هدف اصلی این رژیم نابودی منطقه است.

وی با محکومیت شدید هرگونه اقدام تروریستی، خواستار گفت‌وگو و تعامل کشورهای منطقه به منظور حل و فصل مسائل و معضلاتی شد که ناشی از اقدامات مداخله‌گرایانه بیگانگان و حمایت آنان از تروریسم است و در ادامه تاکید کرد: تنها راه حل معضلات و منازعات منطقه‌ای، رسیدن به تفاهم از طریق گفتگوست.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در مجلس عراق، از مجلس نمایندگان این کشور به عنوان نماد مشارکت و یکپارچگی مردم عراق یاد کرد و افزود: بی‌تردید آینده عراق سربلند و عزیز در این مجلس رقم می‌خورد.

سردار وحیدی یکی از بهترین نهادهای دموکراتیک در جهان عرب را مجلس نمایندگان عراق دانست و گفت: این مهم نویدبخش آینده‌ای روشن برای عراق است.

وزیر دفاع با تشریح وضعیت مناسبات دفاعی ایران و عراق اظهار کرد: ما اعتقاد داریم ارتش عراق باید از قوی‌ترین ارتش‌های منطقه باشد تا بتواند حافظ تمامیت ارضی و سیادت ملی عراق آزاد و مستقل باشد.

انتهای پیام/

پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.