وزیر دفاع: خسارت S300 را از روسیه می‌گیریم

خبرگزاری آریا – وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارشی از آخرین تحولات و دستاوردهای دفاعی کشور ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سردار وحیدی را معاونین و روسای سازمان‌های وزارت دفاع همراهی می‌کردند.
به گفته نقوی حسینی، وحیدی ضمن اشاره به دستاوردهای جدید موشکی جمهوری اسلامی در مورد موشک‌های S300 گفت: بعد از آنکه روسیه از دادن موشک‌های مذکور خودداری کرد، وزارت دفاع اولا نسبت به دریافت پرداخت‌های ایران اقدام کرد و حقوق ملت ایران را برگرداند و نسبت به خسارات وارده نیز اقدام و دادخواست لازم ارائه شد و قطعا خسارات آن را دریافت خواهیم کرد.
وی گفت: به گفته وحیدی‌ اقدام بعدی، ساخت موشک‌های با برد بلند بود که این اقدام نیز با اتکا به توان علمی ـ فنی و تکنولوژیکی خودمان شروع شد و اکنون به موفقیت‌های قابل قبولی دست یافته‌ایم.
نقوی حسینی افزود: وزیر دفاع در مورد سهم جمهوری اسلامی از خزر نیز گفت که ۲۰ درصد سهم جمهوری اسلامی از دریای خزر که شامل موارد کنترلی و فعالیت‌های دفاعی دریایی است در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: وزیر دفاع در این جلسه با تاکید بر اهمیت دفاع سایبری گفت که یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های وزارت دفاع، دفاع سایبری است و خنثی‌سازی تهاجمات اخیر سایبری علیه تاسیسات کشورمان نشان از توان و ظرفیت علمی و تکنولوژیکی جمهوری اسلامی در حوزه دفاع سایبری دارد.
به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، سردار وحیدی در این جلسه ضمن اشاره به وضعیت سوریه گفت که سوریه به این دلیل مورد طمع و توطئه غربی‌ها قرار گرفت که در مقابل تجاوزات و تهدیدات رژیم صهیونیستی موضع‌گیری کرد؛ آمریکا و متحدانش به همراه برخی کشورهای عربی سوریه را به کانون تروریست‌ها تبدیل کرده‌اند.
نقوی حسینی افزود: در پایان این جلسه، وزیر دفاع به سوالات اعضای کمیسیون به طور مبسوط پاسخ داد و پس از این جلسه، کمیته‌های سه‌گانه تشکیل جلسه دادند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.