تنش سیاسی میان روسیه و انگلیس

دیدار پوتین و کامرون در حالی است که تنش سیاسی میان روسیه و انگلیس همچنان بالاست.

 به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قطعا خیلی صمیمانه نبود.

گفته می شود دیوید کامرون از این فرصت می خواست برای فشار بر پوتین به منظور پایان دادن به خشونتها در سوریه استفاده کند.

روسیه و انگلیس دیدگاههایی مخالف یکدیگر درباره سوریه دارند. انگلیس خواستار برکناری بشار اسد و تحریمهای سازمان ملل متحد علیه سوریه است اما روسیه تاکید دارد گفتگو و مذاکره تنها راه حل بحران این کشور است. 

آخرین باری که کامرون و پوتین دیدار داشتند، نخست وزیر انگلیس مدعی شد پوتین موضع خود را درباره سوریه تغییر داده و به طور ضمنی و غیر مستقیم خواستار کنار رفتن اسد شده است. 

روسیه این ادعا را رد کرد و این مسئله باعث شرمساری کامرون شد. 

از آن زمان به بعد انگلیس وتوی روسیه را علیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه غیرقابل توجیه و غیرقابل دفاع خوانده است. 

مسئله سوریه جدیدترین عامل تنش و شکاف میان انگلیس و انگلیس است. 

تنش در روابط دو کشور از سال ۲۰۰۶ و در پی مرگ “الکساندر لیتونینکو” مامور امنیتی سابق روسیه در لندن شروع شد. مقامات انگلیس بارها از روسیه خواسته اند تا “آندره لوگاووی” مظنون اصلی این پرونده را تحویل دهند اما قانون اساسی روسیه اجازه این کار را نمی دهد. در مقابل روسیه نیز از انگلیس می خواهد تا “بوریس بوریزوفسکی” اختلاس کننده بزرگ و “احمد زکایف” تروریست چچنی را تحویل دهد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.