طرح کناره‌گیری اسد ، قابل اجرا نیست

جام جم آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه مواضع کشورش در قبال سوریه هیچ تغییری نکرده است، تاکید کرد، هر طرح صلحی که بر کناره‌گیری بشار اسد تاکید کند، بی معنی و غیر قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی “راشا تودی” اظهار کرد: هر طرح صلحی برای سوریه که در آن از کناره‌گیری بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور سخن در میان باشد، در واقع بی معنی و غیر قابل اجرا است.

لاوروف عنوان داشت: آنچه که دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس درباره تغییر مواضع رئیس‌جمهوری روسیه در قبال سوریه اعلام کرده به هیچ‌وجه درست نیست و مواضع مسکو در قبال سوریه هیچ تغییری نکرده است.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: ما در حاشیه نشست گروه ۲۰ که در مکزیک برگزار شد، به سران آمریکا و کشورهای اروپایی تاکید کردیم که نمی‌توان نظام‌های دیگر کشورها را در خارج از این کشورها تغییر داد و ما نمی‌توانیم به جای سوری‌ها برای سرنوشتشان تصمیم بگیریم.

وی بار دیگر از تمامی گروه‌های سیاسی سوری خواست تا بدون هیچ پیش شرطی مذاکرات خود را آغاز کنند و تاکید کرد که مسکو از مذاکرات سیاسی و توقف خشونت‌‌ها در سوریه بدون دخالت گروه‌های خارجی حمایت می‌کند.

لاوروف اظهار کرد: درخواست برخی کشورهای غربی برای کناره‌گیری بشار اسد هیچ معنایی ندارد و اجرای این درخواست غیر ممکن است.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن هشدار نسبت به هرگونه دخالت نظامی در سوریه، گفت: دخالت نظامی در سوریه به فاجعه در منطقه می‌انجامد و مسکو نیز به اجرای توافقنامه‌های نظامی خود با دمشق به ویژه در زمینه‌های دفاع هوایی پایبند است.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.