از بدقولی نمایندگان مجلس تا پرتاب تخم‌مرغ به دفتر سازمان ملل از سوی دانشجویان

تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان در اعتراض به کشتار و نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار در مقابل دفتر سازمان ملل که با حضور مسئولان و چهره‌های دانشجویی همراه بود، حاشیه‌های جالب و خواندنی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهممتازنیوز، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در اعتراض به کشتار و نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران تجمع کردند که حاشیه‌های جالبی داشت.

تجمع کنندگان عصر سه‌شنبه شعارهایی همچون”سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن”، “مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل”، “بان کی مون دروغگو ، حقوق بشرت کو”، سرمی‌دادند، انزجار خود را از کشتار مسلمانان میانمار که با سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان آزادی همراه شده است، ابزار داشتند.

در این مراسم، مصطفی حضوری نماینده بسیج دانشجویی طی سخنانی و با در دست داشتن بلندگو فریاد می‌زد‌: پول‌ نفت و پول‌های نامشروع چشم شما را نسبت به واضح‌ترین جنایات بسته است.

همچنین سید مدثر دانشجوی کشمیری، تجمع در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد را نشان از همبستگی دانشجویان با مردم مظلوم میانمار دانست و اظهار داشت: کشتار مسلمانان فصل جدیدی از ظلم نسبت به مسلمانان در سطح دنیا است.


مدثر با بیان اینکه وظیفه اصلی ما حمایت از مسلمانان است و باید داعیه‌داران حقوق بشر را برای عدم موضع‌گیری در مسئله میانمار بازخواست کنیم، گفت: سکوت کشورهای اسلامی و به خصوص عربستان سعودی در این زمینه تاسف بار است.

در پایان این تجمع دو ساعته، تجمع کنندگان با قرائت بیانیه‌ای کشتار مردم مسلمان میانمار را محکوم کردند.

یکی از نکات قابل توجه در این تجمع عدم حضور چهره‌های بهارستانی بود که طبق اعلام قبلی قرار بود حضوری خودجوش داشته باشند.

همچنین در حالی که دانشجویان در حال ترک محل تجمع بودند تعدادی از دانشجویان با پرتاب تخم‌مرغ و گوجه فرنگی به مقر دفتر سازمان ملل در تهران انزجار خود را از سکوت ناجوامردانه این نهاد مدعی حقوق بشر اعلام کردند‌.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.