استحکام ساخت داخلی نظام پشتوانه “نرمش قهرمانانه” است

اردیبهشت ۱۴۰۳

نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در قالب اینفوگرافیک مطرح کرد

دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با برداشت و استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری دربارهٔ “نرمش قهرمانانه” اینفوگرافیک ارائه داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با برداشت و استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری دربارهٔ “نرمش قهرمانانه” اینفوگرافیک ارائه داد که در آن  تعریف، برداشت غلط، باید‌ها و نبایدها، هدف و پشتوانه “نرمش قهرمانانه” تبیین شده است.

در این اینفوگرافیک “نرمش قهرمانانه” اینگونه تعریف شده است که حرکت‌های صحیح و منطقی دیپلماسی باید با حفظ اصول انقلاب اسلامی صورت گیرد.

همچنین هدف از “نرمش قهرمانه”، پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی مطرح شده است.

در این اینفوگرافیک، از مواضع تدافعی و تلاش برای جلب رضایت استکبار به عنوان برداشت غلط از “نرمش قهرمانانه” یاد شده است.

بایدهایی که دربارهٔ “نرمش قهرمانانه” ذکر شده؛ تلاش فعال و مبتکرانه دیپلماتیک، حفظ موضع قوی متعرضانه و تهاجمی، فراموش نکردن دشمن و مبارزه و همچنین شناسایی آماج حمله دشمن است.

در توضیح نبایدهایی “نرمش قهرمانانه” آمده است که تواضع مقابل قدرت‌های بین‌المللی به خصوص آمریکا، غفلت از رابطه صمیمانه با سفیران و نخبگان کشورهای اسلامی، جدا شدن ما از گروه‌های اسلامی، عبور از خط قرمزها، عدم توجه به آرمان‌ها و همچنین تندی‌های بی‌ونتجه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

این اینفوگرافی از استحکام ساخت داخلی نظام به عنوان پشتوانه‌ای برای “نرمش قهرمانانه” نام برده است که در سخنان مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

حقیقتی در هر کشور و در هر دولت وجود دارد که ابزار دیپلماسی در خدمت آن حقیقت قرار می‌گیرد و پیش می‌رود. یعنی تلاش دیپلماسی، بدون وجود یک جوهر، تأثیر زیادی نخواهد داشت… خلاصه اینکه هرگاه تلاش دیپلماسی، با یک جوهر ذاتی همراه شد، نتایج مثبتی در بر خواهد داشت و تحرک دیپلماسی، با این جوهر ذاتی است که می‌تواند سنگ‌های سخت را بشکافد و راه را باز کند. به عبارت دیگر همان چیزی که سبب دشمنی‌ها با ماست، همان چیز سبب پیشرفت دیپلماسی ماست.”  فرمایشات رهبری در تاریخ۱۳۷۵٫۵٫۱۷

“ما گفته‌ایم ساخت داخلی نظام باید استحکام پیدا کند؛ ما گفته‌ایم “علمبایستی رشد پیدا کند؛ ما گفته‌ایم “تولید داخلی” باید اساس کار باشد؛ ما گفته‌ایم “نگاه خوش‌بینانه به استعداد بومی کشور” بایستی جدی باشد، استعدادها پرورش پیدا کند؛ این‌ها پایه‌های اصلی کار است.”  فرمایشات رهبری در تاریخ ٫۶٫۲۶

شایان ذکر است “نرمش قهرمانانه ” کلید واژه‌ای بود که مقام معظم رهبری در دیدارشان با سرداران و فرمانده‌هان سپاه پاسداران آن را بیان فرمودند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.