ترکیب عبارت “نرمش قهرمانانه” داهیانه است / این واژه مطالبه رهبری برای پیشبرد اهداف نظام است

فروردین ۱۴۰۳

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: واژه “نرمش قهرمانانه” مطالبه مقام معظم رهبری برای ترسیم افق تازه به منظور پیشبرد اهداف نظام است.

به گزارش  خبرنگار سیاسی ممتاز نیوز، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شاخصه های خط مشی نرمش قهرمانانه در دهه چهارم انقلاب اسلامی را تشریح کرد.  
 
در ابتدای این برنامه لاریجانی در پاسخ به این سوال که چرا واژه نرمش قهرمانانه طی ۲۴ ساعت بازتاب های گسترده ای داشته است، گفت: این امر نشان می دهد که این واژه درست، به جا و در زمان خود از سوی رهبر فرزانه انقلاب انتخاب شده است.  
 
وی افزود: برداشت من این است که نرمش قهرمانانه مطالبه رهبری است برای اینکه دیپلماسی نظام اکنون باید در طراز قدرتمندی و جایگاهش باشد.
 
این کارشناس ارشد مسائل راهبردی تصریح کرد: این واژه از باب نشاط نیست بلکه مقام معظم رهبری دربارهٔ پیشرفت کشور تاکید می کنند وضعیت ما با قبل متفاوت است و از لحاظ قدرتمند شدن تحول پیدا کرده ایم.
 
وی ادامه داد: اکنون از قدرت های ما پرده برداری شده است لذا دیپلماسی ما باید متناسب با آن پیچیدگی و تحرک خود را داشته باشد.  
 
دبیر ستاد حقوق بشر اضافه کرد: این واژه مطالبه رهبری برای افق تازه به منظور پیشبرد اهداف نظام است و ترکیب این واژه داهیانه است.  

وی افزود: یکی از پایه های مهم بصیرت سیاسی این است که ما شرایط خود را درست بفهیم یعنی خود را نه کوچکتر از آن که هستیم بدانیم و فرصت ها را از دست دهیم و نه  لقمه هایی برداریم که نتوانیم هضم کنیم.  
 
لاریجانی ادامه داد: بعضی ها برای فهم وضعیت به پایگاه اینترنتی های خبری مراجعه می کنند در حالی که بعضی اطلاعات فقط حالت اطلاع نمایی و ژست اطلاعات دارند اما در واقع ضد اطلاعات و آگاهی می باشند و لذا فرد فرض می کند که حقایق را می داند اما سرش کلاه می رود.
 
وی افزود: در دنیای امروز که دسترسی به شبکه ها فقط احساس مطلع بودن را القا می کند باید خط طراز داشته باشیم که به نظر بنده این خط طراز و ملاک انقلاب اسلامی است.  
 
این کارشناس مسائل راهبردی افزود: ملت ما سی و چند سال پیش تجربه ای را آغاز کردند که با انقلاب کلید خورد و بنای یک نظام جامع مدنی سیاسی براساس اسلام گذاشته شد.  
 
لاریجانی اضافه کرد: در داخل کشور ما بزرگترین دموکراسی خاورمیانه و پیشرفته ترین کشور منطقه را انقلاب اسلامی به ما هدیه کرد و این تجربه شگفت انگیزی است ، چیزی که غرب منتظر بود که ما یک کشور تو سری خور باشیم و نمی دانستند که اصلا دموکراسی در ایران به چه معناست.  
 
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر گفت: یکی از خدمات بزرگ صدا و سیما در این انتخابات این بود که پرده برداری کرد و دموکراسی موجود در کشور را که غرب از آن می ترسید نشان داد.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: با این انتخابات کشورهای منطقه نیز دیدند که چه ساختار مدنی عظیمی در کشور ما شکل گرفته و تبدیل به واقعیتی اجتماعی شده است، واقعیت اجتماعی چیزی نیست که بتوان روی کاغذ نشان داد بلکه نوعی تطور است.  
 
لاریجانی ادامه داد: اثرات انقلاب اسلامی در منطقه نیز به گونه ای است که اولین و مهمترین علامت نهضت های اسلامی است که امروز غوغا می کنند.
 
وی افزود: نهضت انقلاب و حکومت ناشی از انقلاب بحث های جدایی می باشند و هر کدام نوعی واقعیت اجتماعی محسوب می شوند به طور مثال در مصر انقلاب با مشکل روبه رو شد اما نهضت غوغا کرد.

این خبر در حال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.