استقبال شبکه شما از ماه رمضان

شبکه شما برای ماه رمضان امسال برنامه های ˝سابقون˝،˝ هنوز آواز می آید˝، ˝کولاک˝، ˝قاصدک˝، ˝هفت ترانه˝، ˝پزشک شما˝،˝ نوا و نما ˝و ˝سفره ایرانی ˝را تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران؛ شبکه شما با توجه به موفقیت طرح فاخر “سابقون” در سال قبل و همچنین ظرفیت های موجود در مراکز استان های سراسر کشور این طرح را امسال هم با هدف به تصویر کشیدن تنوع اقوام و گویش های گوناگون در محافل قرآنی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اجرا می کند. این برنامه با مشارکت مراکز اصفهان، زنجان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سمنان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد و همدان هر روز راس ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه شما پخش می گردد.

در این مراسم که با مشارکت مراکز قرآنی سراسر کشور برگزار می گردد، بهترین قاریان دارنده عناوین ممتاز و بین المللی روزانه یک جزء از قرآن کریم را تلاوت می کنند. همچنین طرح جمع خوانی قرآنی سابقون برای نوجوانان هم هر روز از مرکز قم راس ساعت ۱۱ از شبکه شما برای علاقه مندان پخش می گردد.

برنامه “هنوز آواز می آید” از تولیدات صدا و سیمای مرکز یزد در ایام ماه رمضان هر شب ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه شما پخش می گردد. این مجموعه به کارگردانی رضا حاجی شامل شرح احوال شاعر ایران زمین سعدی، اجرای آوازی غزل های سعدی و دکلمه اشعار است.

برنامه فرهنگی “کولاک” با موضوعات فرهنگی و اجتماعی برای نوجوانان تولید شده و در ماه رمضان هر روز ساعت ۱۶ به مدت ۲۰ دقیقه پخش می گردد.

برنامه “قاصدک” ویژه کودک و نوجوان هر روز ساعت ۸ صبح با موضوع ماه رمضان پخش می گردد. در این برنامه پارسا کوچولو آداب و رسوم ماه رمضان را برای بچه ها به تصویر می کشد.

برنامه “شمسه” هر روز قبل از اذان های صبح، ظهر و مغرب به مدت ۳۰ دقیقه پخش می گردد. در این برنامه تلاوت های برجسته از قاریان ایرانی و مصری پخش می گردد. ادعیه، قصص، احکام و سخنان بزرگان از جمله آیت الله مجتبی تهرانی از دیگر بخش های این برنامه است.

پایان پیام


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.