اعتراف به ناتوانی در مقابل ایران

جام جم آنلاین: یک مقام بلند پایه نظامی رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به ناتوانی این رژیم در مقابل ایران، تل آویو را از هرگونه ماجرایی علیه تهران بر حذر داشت.

به گزارش شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی؛ بنی گانتز”، رییس ستاد مشترک این رژیم در نشستی ویژه اعلام داشت که مخالف هرگونه تعرض علیه ایران است.

بر اساس این گزارش، “گانتز” که در نشستی ویژه در خصوص بررسی ضد حملات ایران شرکت داشت گفت: اول این که توانایی ما برای ضربه موثر وارد کردن علیه تاسیسات هسته‌ای ایران محدود و کم اثر است و اگر ما با این شیوه علیه ایران حمله کنیم تاثیر نامطلوبی بر ارتش اسرائیل خواهد گذاشت.

وی در ادامه گفت: در صورت حمله به ایران ما با چنان حملات موشکی از سوی این کشور مواجه می‌شویم که نظیرش را تاکنون ندیده‌ایم. از سوی دیگر اسرائیل نیز در داخل قادر به مقاومت در برابر جبهه ایران نیست.

نرگس محمدی آزاد شد

پس از درخواست های نرگس محمدی برای آزادی از زندان، مسئولان قضایی با آزادی وی موافقت و دقایقی پیش آزاد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران نرگس محمدی همسر تقی رحمانی است که پس از دادن تعهد به دستگاه های قضایی و امنیتی به طور موقت از زندان مرخص شده بود اما در اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی از کشور خارج و به محافل ضد انقلابی خارج از کشور پیوست.

نرگس محمدی نیز که پس از برنامه ریزی برای خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شده و برای اجرای حکم زندانی که از پیش داشت راهی زندان گردیده بود دقایقی قبل با موافقت مسئولان قضایی از زندان آزاد شد.

خواب اردوغان آشفته شد

منابع عربی می‌گویند، ایران به مقامات ترکیه درباره هر گونه دخالت نظامی در سوریه هشدار داده است.

روزنامه «الوطن» می‌نویسد: ایران به مقامات ترکیه هشدار داده است که هر گونه حمله به خاک سوریه را به شدت تلافی خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از یک دیپلمات عرب نوشته است که ترکیه پیامی را از ایران دریافت کرده که در آن پیام، ایران به ترکیه هشدار داده است به دنبال تغییر زمین بازی نباشد.

الوطن همچنین نوشته است: ترکیه به همراهی آمریکا درصدد دخالت در مناطق کردنشین در سوریه است؛ اما ایران این خواب ترک‌ها را پریشان کرده است.

طرح انگلیس برای‌سرکوب انقلاب‌ عربستان

انگلیس طرحی برای‌سرکوب انقلاب مردم‌ عربستان ارائه کرده است، یکی از این طرح‌ها که توسط رژیم انگلیس و برای نجات خاندان سعودی از خطر نابودی تمام عیار ارائه شده، طرحی زیرکانه است که هر چند می‌تواند باعث بقای حاکمیت در خانواده آل‌سعود شود، اما بسیاری از ابزارهای قدرت آن را از این رژیم می‌گیرد.

به گزارش العالم، پایگاه خبری المنار لبنان در گزارشی به قلم نزال حماده نوشت، هم‌زمان با شروع بیداری اسلامی در کشورهای عربی منطقه، خطر فروپاشی رژیم آل‌سعود بیش از پیش مطرح شده و متحدان غربی را بر آن داشته تا با فشار بر این رژیم، آنها را ناچار به پذیرش اصلاحات و بقای رژیم کنند. در این طرح آمریکایی‌ها همه مساله را به دست انگلیسی‌ها سپرده و با این استدلال که آنها به دلیل سابقه تاریخی در منطقه و همچنین تبحر در چنین مواردی می توانند چنین طرح‌هایی ارائه دهند، آنها را وارد بازی اصلی کردند.

در طرح ارائه شده انگلیسی‌ها برای بازسازی ساختار حکومتی در عربستان می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.
 تغییر نظام حکومتی در عربستان به پادشاهی مشروطه و با اختیارات ویژه برای پادشاه و ولیعهد، پادشاه و ولیعهدش از آل‌سعود و فرزندان عبدالعزیز خواهند بود، کابینه از اعضای خاندان حاکم، همچنین ترکیبی از قبایل موجود در عربستان بر اساس توزیع آنها خواهد بود، حاکم هر منطقه از مردم همان منطقه و بر اساس ترکیب قبایلی آن خواهد بود، سازمان امر به معروف و نهی از منکر منحل خواهد شد.

جنگ سری غرب در سوریه

هفته نامه آلمانی از جنگ سری غرب در سوریه با شیوه ها و ابزارهای مختلف پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اشپیگل نوشت غرب جنگ سری خود را در سوریه با شیوه های مختلف از جمله آموزش شورشیان، کمک تسلیحاتی به آنها، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، تلاش برای جدایی مسئولان از نظام، تخریب شبکه ارتباطی و هدف قرار دادن هواپیمایی کشوری و تلویزیون به راه انداخته است.

هفته نامه اشپیگل اخیرا گزارش ویژه ای با عنوان “دخالت: غرب چگونه وارد جنگ سری در سوریه شده است” منتشر کرد.

توماس بیریت کارشناس امور سوریه به اشپیگل گفت گزینه‌های حمله زمینی یا هوایی در حال حاضر همچنان بعید است و براساس برآوردها، هزینه مالی و جانی آن سنگین خواهد بود.

مارکاس کایم کارشناس سیاست‌های امنیتی موسسه دانش و سیاست در برلین گفت اکنون سخن گفتن از دخالت نظامی ممکن شده است. کایم در تحلیلی به گزینه‌های مختلف دخالت اشاره کرده است که برخی از آنها درحال حاضر اجرا می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.