اعلام نتایج انتخابات کنگره و آغاز محاکمه عناصر رژیم قذافی

سه شنبه ۲۷ تیر – ۰۸:۲۲:۴۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

آخرین تحولات لیبی؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-از لیبی ، خبرهای ضد و نقیض درباره اعلام نتایج انتخابات کنگره این کشور و آغاز محاکمه برخی از عناصر رژیم قذافی گزارش شده است .
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در حالی که ده روز از برگزاری انتخابات کنگره در لیبی می گذرد، هنوز نتایج نهایی آن اعلام نشده است و همچنان خبرهای ضد و نقیض زیادی در این خصوص به گوش می رسد. “رشید میهوب” ، عضو کمیسیون عالی اتخابات لیبی ، با اشاره به اینکه نتایج انتخابات لیبی امروز ( سه شنبه) اعلام می‌شود، دلایل اصلی تاخیر در اعلام نتایج انتخابات کنگره را نگرانی های امنیتی و بی تجربه بودن پرسنل فعال در مراکز رای گیری عنوان کرد.
این عضو کمیسیون عالی انتخابات گفت تاخیر در اعلام نتایج تا حدودی به وضع امنیتی شماری از مناطق لیبی ، مربوط می شود و برخی از مراکز اخذ رای ناچار شدند همه اسناد و برگه‌ها را به سرعت در صندوق‌ ها پنهان کنند تا بتوانند آن‌ها را با امنیت به حوزه های انتخاباتی برسانند.
میهوب همچنین یکی دیگر از علل تاخیر نتایج انتخابات کنگره را در بی تجربه بودن پرسنل فعال در مراکز اخذ رای مربوط دانست و عنوان کرد که ما فرصت کافی نداشتیم که چگونگی شمارش آراء را به ۴۰ هزار پرسنل ، آموزش دهیم.
رشید میهوب در حالی امروز سه شنبه را زمان اعلام نتایج انتخابات کنگره اعلام کرد که کمیسیون عالی انتخابات دیروز (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که در حال بررسی اعتراضات برخی نامزدها به نتایج اولیه است و رسیدگی به این اعتراضات بین یک هفته تا ۱۰ روز به طول خواهد انجامید و نتایج نهایی نیز پس از خاتمه یافتن رسیدگی به اعتراضات اعلام خواهد شد.
کنگره لیبی ۲۰۰ عضو خواهد داشت و زمینه را برای انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۲۴ فراهم خواهد کرد. همچنین از میان اعضای این کنگره ، نخست وزیر لیبی و هیات وزراء انتخاب خواهند شد.
خبر دیگر از لیبی حاکی از این است که محاکمه برخی از عناصر رژیم قذافی در مصراته، در شرق لیبی، آغاز شده است. “احمد ابراهیم”، پسر عموی معمر قذافی و نظریه پرداز کتاب سبز، منصور ضو، مدیر دستگاه گارد مردمی و خالد تنتوش ، مفتی قذافی، از جمله شخصیت‌هایی هستند که محاکمه آنان آغاز شده است.
محاکمه برخی دیگر از سران رژیم قذافی که از پنجم ژانویه گذشته در طرابلس شروع شده است ، همچنان ادامه دارد که برجسته ترین آنها محاکمه ابوزید دورده، رئیس دستگاه امنیت خارجی رژیم قذافی، است.
مقامات انتقالی لیبی همچنین قصد دارند سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی را که در نوامبر گذشته توسط انقلابیون بازداشت شد و در زندان شهر الزنتان به سر می‌برد ، در داخل لیبی محاکمه کنند.
محاکمه وابستگان، عناصر و اعضای خانواده معمر قذافی از مهمترین خواست های انقلابیون لیبی از دولت انتقالی این کشور است که تاکنون به علت ضعف دولت مرکزی و تداوم ناامنی در مناطق مختلف ، به تعویق افتاده است .
 امروز همچنین رسانه‌های مصری ازاحتمال معرفی”هشام رامز”به عنوان نخست‌وزیرجدید مصر خبر دادند.
پایگاه خبری المحیط در خبری اعلام کرد که احتمالات درباره اینکه محمد مرسی رئیس جمهوری منتخب مصر “هشام رامز” را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور را معرفی کند، قوت گرفته است.
“هشام رامز” پیشتر سمت نایب رئیسی بانک مرکزی در رژیم حسنی مبارک را عهده ‌دار بوده که دو ماه پیش از آغاز انقلاب مصر در ۲۵ ژانویه از مقام خود استعفا داده بود.
بر اساس این گزارش، رامز در گفت‌وگو با روزنامه الیوم السابع دریافت دعوت برای تشکیل دولت را رد کرد و گفت که پیشنهادی رسمی در این ارتباط از دفتر ریاست جمهوری دریافت نکرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۷۲۰۲۲۴۸۱۱۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.