سیف‌الاسلام قذافی محاکمه می‌شود

جام جم آنلاین: منابع انگلیسی از تصمیم مسئولان لیبی برای محاکمه پسر دیکتاتور سابق این کشور در اوایل ماه سپتامبر در شهر الزنتان خبر دادند.

روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف در خبری اعلام کرد مقامات لیبیایی اخیرا با فرمانده شبه‌نظامیانی که سیف الاسلام قذافی پسر معمر قذافی دیکتاتور مخلوع لیبی را در زندانی در شهر الزنتان زندانی کرده‌اند، به توافق رسیدند که وی را در اوایل ماه سپتامبر در این شهر محاکمه کنند.

این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت، سیف الاسلام قذافی در صورتی که در محاکمه‌اش به تشویق نیروهای طرفدار قذافی برای کشتار تظاهرکنندگان و انقلابیون لیبی طی انقلاب این کشور محکوم شود، با مجازات اعدام روبرو خواهد شد.

همچنین یک منبع آگاه اعلام کرد که مسئولان لیبیایی مدت‌ها قبل بر سر این مسئله توافق کرده بودند و توافق بر سر این مسئله پس از آن صورت گرفت که شبه‌نظامیان الزنتان از تحویل سیف الاسلام به دولت لیبی مخالفت کردند.

بنا به گفته این منبع، سیف الاسلام همچنین در اعترافات خود از دارایی‌ها و املاک خانواده قذافی از جمله خواهرش عایشه قذافی و برادرش الساعدی القذافی پرده برداشته است.

این منبع همچنین در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که احتمالا طی چند روز آینده وکیلی برای دفاع از سیف الاسلام قذافی تعیین می‌شود.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.