ردپای فرانسه در ماجرای قتل قذافی

رئیس سابق کابینه انتقالی لیبی فاش کرد، “سرهنگ معمر قذافی” دیکتاتور سرنگون شده این کشور به دست یک مزدور فرانسوی کشته شده است.

به گزارش العالم، “محمود جبریل” در مصاحبه با یک شبکه مصری گفت: ساکت کردن قذافی به مصلحت بسیاری از کشورها بود؛ به ویژه آنکه نزدیکان وی تهدید کرده بودند که کمک های مالی وی به تبلیغات انتخاباتی نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه را فاش خواهند کرد.

روزنامه فرانسوی “پاریس” نیز با اشاره به  اظهارات جبریل تأکید کرد: تماس تلفنی قذافی موجب شد که ناتو محل اختفای وی را شناسایی کند؛ به همین دلیل گروهی را برای دستگیری وی فرستاد که از جمله آنها مزدور فرانسوی عامل کشته شدن وی بود که گلوله ای به سر قذافی شلیک کرد.

این اطلاعات پس از مرگ جوان لیبیایی که در جریان دستگیری قذافی حضور داشت، منتشر می شود. در ویدیوهای منتشر شده پس از به دام انداختن قذافی، این جوان لیبیایی هفت تیر قذافی را در دست داشت و چگونگی دستگیری وی را تعریف کرد. این جوان پس از مجروح شدن در شهر “بنی ولید”، در یکی از بیمارستان های پاریس درگذشت.

با این حال، برخی ناظران معتقدند کشف این راز نشان دهنده آن است که مقامات لیبیایی تمایل دارند انتقام از قذافی را به بیگانگان نسبت دهند، و این موضوع را از چارچوب منازعات قبیله ای و داخلی خارج سازند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.