افزایش مصرف گاز نفس “جایگاه های‌‌CNG” را گرفت/ افت “فشار گاز” سبب اصلی تعطیلی بعضی از جایگاه های CNG

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عامل اصلی تعلیلی جایگاه‌های CNG را ناشی از افت فشار گاز به سبب افزایش مصرف گاز خانگی عنوان کرد و گفت: به زودی این مشکل برطرف می گردد.

مصطفی کشکولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعطیلی بعضی از جایگاه های CNG در سطح تهران، اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که شرکت ملی گاز ایران در اختیار ما قرار داده است مصرف گاز بخش خانگی افزایش یافته و به همین سبب گاز جایگاه های CNG با افت فشار مواجه شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: افت فشار گاز سبب شده که بعضی از جایگاه ها نیز نتوانند خدمت رسانی کنند.
 
وی تاکید کرد: پس از پیگیری‌های به عمل آمده  با شرکت ملی گاز مسولان اظهار داشتند که از امروز مشکل جایگاه های سی ان جی برطرف می گردد.

کشکولی با اشاره به اینکه ۹۵درصد سوخت مایع  نیروگاه‌ها را شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تامین می کند اظهار داشت: در حال حاضر در تامین سوخت نیروگاه‌ها مشکلی وجود ندارد به طوری که روزانه ۱۴۵ میلیون لیتر سوخت مایع از قبیل نفت و گاز و نفت کوره در این نیروگاه‌ها مصرف می گردد. 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: بخش عمده سوخت چیزی حدود ۹۵ میلیون لیتر توسط شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران و مابقی از طریق شرکت ملی گاز تامین می گردد.
 
تعطیلی جایگاه های سی ان جی در تهران

در ادامه اردشیر دادرس رییس انجمن صنفی جایگاه دارانCNG کشور تعداد جایگاه های فعال CNG در سطح تهران را حدود ۷۰ جایگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد جایگاه فعال در شهر تهران، بعضی از آنها به صورت رندمی و به سبب قطع گاز و از همه مهمتر به سبب عدم توجیه اقتصادی از مدار خارج می شوند.
 
رییس انجمن صنفی جایگاه داران CNG کشور تصریح کرد: هم اکنون شهر تهران با بحران بزرگ کمبود جایگاه CNG مواجه است که باید برای جبران آن بحث کارمزد جایگاه ها را هرچه سریعتر حل و فصل کرد.

 اردشیر دادرس خاطرنشان کرد: در تهران به صورت پراکنده بعضی از جایگاه های CNG به سبب افت فشار گاز به طور موقت تعطیل می شوند که این موضوع در فصل زمستان طبیعی است.
 
رییس انجمن صنفی جایگاه داران CNG افزود: در مدت زمان قطع گاز در جایگاه هایCNG، جایگاه داران با هماهنگی شرکت ملی گاز به تعمیرات کلی ( اورهال ) جایگاه ها می پردازند.

وی با بیان این که اکنون شهر تهران حدود ۱۶۰ جایگاه CNG کمبود دارد، افزود: باید کارمزد جایگاه های سی ان جی حداقل برای کلان شهرهایی همچون تهران افزایش یابد تا موضوع فعالیت در بخش جایگاه CNG برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی داشته باشد.
 
دادرس همچنین اظهار داشت: قطع و وصل شدن گاز در رینگ های برون و داخل شهری متفاوت است بنابراین چون اکنون جایگاه داری توجیه اقتصادی ندارد، جایگاه داران به هر سبب از عدم فعالیت در صنعت سی ان جی استقبال می کنند.
 
این فعال صنعت CNG کشور در ادامه تصریح کرد: عدم تمایل به ادامه فعالیت در صنعت CNG، تهدیدی بزرگ برای کاهش مصرف بنزین در کشور است چراکه در صورت نبود جایگاه های CNG، متقاضیان به مصرف بنزین گرایش پیدا می کنند.
 
وی میزان مصرف CNG در تهران را حدود ۲۱ میلیون مترمکعب در روز برشمرد و گفت: در صورت عدم تامین این میزان گاز سی ان جی، باید به همین میزان بنزین تولید و یا وارد کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.