افزایش مقاومت دندانها به سلامت دندان کمک می کند

افزایش مقاومت دندانها به سلامت دندان کمک می کند که از راههای همچون استفاده از فلوراید تراپی می توان استفاده کرد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، ژیلا نریمانی،‌کارشناس بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی ایلام ضمن بیان این مطلب گفت: فیشور سیلانت مربوط به دندانهای ۶ و ۷ یعنی دندانهای آسیای اول و دوم داﺋمی در کودکان ۶ تا ۱۲ سال است.

ژیلا نریمانی در ادامه افزود: دندانهای آسیای داﺋمی در سطح جونده دارای یکسری شیارهای عمیق هستند که باعث گیر مواد غذایی در این شیارها می شود و زمینه را برای پوسیدگی مساعد می کند لذا با عمل فیشور سیلانت شیارها مسدود می شوند.

وی تصریح کرد: حذف پلاک میکروبی که مهمترین عامل ایجاد پوسیدگی و بیماری های لثه ای است از سطح دندانها بوسیله مسواک زدن و نخ دندان می باشد. همچنین مسواک کردن بهتر است بعد از وعده های غذایی باشد که ابتدا نخ دندان استفاده شود و سپس مسواک زده شود.

کارشناس بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان ایلام ابراز داشت: سعی کنیم از دندانها در برخی از موارد به جای قیچی و درباز کن استفاده نکنیم چرا که بیشترین خسارات را به دندان ها وارد می کند و سعی کنیم چیزهای سفت و سخت هم با دندان نشکنیم تا میزان مقاومت دندان هایمان پایین نیاید.

نریمانی یادآوری کرد: با انجام معاینات دوره ای و مرتب و مراجعه هر ۶ماه یکبار به دندان پزشک، سلامت دندان ها را تضمین کنیم و از پوسیدگی آنان جلوگیری کرده و همینطور از راهنمایی های دندان پزشک جهت داشتن دندان های سالم استفاده کنیم./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.