افزایش ۲۰درصدی حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از متخصصان نانو

سید مهدی رضایت گفت: ستاد فناوری نانو در سال ۱۳۹۰ بیش از شش هزار و ۵۰۰ مدرک را مورد حمایت قرار داده است که نسبت به سال گذشته این رقم ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر کارگروه سرمایه نیروی انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ستاد فناوری نانو در سال ۱۳۹۰ بیش از شش هزار و ۵۰۰ مدرک را مورد حمایت قرار داده است که نسبت به سال گذشته این رقم ۲۰ درصد رشد داشته است.

سیدمهدی رضایت در ادامه افزود: همچنین در سال ۱۳۹۰ بیش از یکصد میلیارد ریال حمایت تشویقی به بیش از ۱۰ هزار محقق در حوزه فناوری نانو اعطا شده است.

مدیر کارگروه سرمایه نیروی انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به حمایت‌های غیرمادی از متخصصان حوزه فناوری نانو تصریح کرد: در راستای حمایت از این متخصصان، این افراد با حمایت هایی که از سوی ستاد صورت می‌گیرد قادر خواهند بود در کنفرانس‌های داخلی و خارجی شرکت کرده و کتاب های خود را به زبان های انگلیسی و فارسی به چاپ برسانند.

رضایت با بیان اینکه ستاد فناوری نانو در حوزه تولید علم، حمایت‌هایی را از پایان نامه دوره‌های کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و چاپ مقالات ISI به عمل می آورد، تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۳۰۰ پروپوزال و پایان نامه کارشناسی ارشد و بیش از ۶۰۰ پروپوزال و پایان نامه در مقطع دکترا حمایت شده است؛ علاوه بر این در سال ۹۰ از دو هزار و۱۰۰مقاله ISI ، ۲۹۸ مقاله در کنگره‌های خارجی و ۱۷۰ مقاله چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی داخلی از سوی ستاد حمایت شده است.

به گفته مدیر کارگروه سرمایه نیروی انسانی ستاد فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون از دانشگاه های فعال در حوزه فناوری نانو مانند دانشگاه تهران، صنعتی شریف و تربیت مدرس نیز حمایت شده است.

وی تاکید کرد: سیاست جدید ستاد ، حمایت از پژوهش ها برای ورود به نانو به عرصه بازار است، به طوری که با تصویب آیین نامه، حمایت از پایان‌نامه‌های مبتنی بر نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، دو برابر بیشتر از سایرین است.

ارائه بیش از دو هزار و ۷۰۰ مقاله به « ISI »
رضایت با بیان اینکه بر اساس ضریب تأثیر مجلات، مقالات با کیفیت‌تر از حمایت بیشتری می‌شوند، افزود: در سال ۲۰۱۱ ایران بیش از دو هزار و ۷۰۰ مقاله ISI در حوزه فناوری نانو چاپ کرده است که با توجه به این امر رتبه دوازدهم را در جهان کسب کرد. البته ثبت ۶۰ پتنت بین المللی نیز از دیگر افتخارات کشور به شمار می رود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.