املت اسفناج

۲۷م آذر ، utf-8

املت اسفناج، یکی دیگر از غذاهای حاوی سبزیجات است که به عنوان شامی سبک و سالم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
مواد لازم:
– ۹۰ گرم یا سه‌چهارم پیمانه آرد گندم
– یک عدد تخم‌مرغ
– دوسوم پیمانه ماست
– ۳ قاشق سوپ‌خوری آب
– یک قاشق سوپ‌خوری روغن
– ۵۰۰ گرم برگ اسفناج (آب‌پز و کوبیده شود)
– نوک قاشق جوز هندی رنده‌شده
– نمک و فلفل، به مقدار لازم
مواد لازم داخل املت:
– یک قاشق سوپ‌خوری روغن مایع
– ۳ عدد پیازچه
– ۲۲۵ گرم یا یک پیمانه خامه
– ۴ قاشق سوپ‌خوری ماست شیرین
– ۹۰ گرم یا سه‌چهارم پیمانه پنیر پیتزایی رنده‌شده
– یک عدد تخم‌مرغ (آرام زده شود)
– ۱۲۵ گرم یا یک پیمانه گردو
– ۲ قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده
– نوک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
طرز تهیه:
۱ – آرد را الک کرده و با مقداری نمک مخلوط کنید. در ظرف دیگری تخم‌مرغ، ماست و آب و روغن را با هم مخلوط کنید؛ سپس مخلوط آرد و نمک را کم‌کم به آن اضافه کرده و هم بزنید.
پوره اسفناج (اسفناج کوبیده شده) را نیز به همراه فلفل و جوز هندی به این مواد بیفزایید. به این ترتیب، مایه املت آماده می‌شود.
۲ – برای درست‌کردن مواد داخل این املت، روغن را در تابه نچسبی ریخته و پیازچه را در آن کمی تفت دهید؛ پس از آن در ظرف دیگری خامه، ماست شیرین و نیمی از پنیر پیتزا را با هم مخلوط کرده و سپس تخم‌مرغ زده‌شده را همراه گردو و جعفری خردشده به آن اضافه کنید. حالا این مخلوط را با نمک و فلفل قرمز، مزه‌دار کنید.
۳ – کمی روغن در تابه گرد کوچک و نچسبی بریزید و روی شعله اجاق‌گاز داغ کنید و باتوجه به اندازه تابه چند قاشق سوپ‌خوری از مایه املت را در روغن داغ بریزید و تابه را کمی تکان دهید تا لایه‌ای از مایه در کف ظرف پخش شود.
حرارت دادن را تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که حباب‌هایی در مرکز املت ظاهر شود، ادامه دهید. حالا آن را برگردانده و روی دیگر را نیز ۲۰ دقیقه سرخ کنید. پس از آن، املت را به بشقابی منتقل کرده و با لایه‌ای از فویل آلومینیوم روی آن را بپوشانید تا گرم بماند. سپس بقیه املت‌ها را به همین ترتیب درست کنید.
۴ – حالا مواد داخل املت را داخل نیمه‌ای از هرکدام از املت‌ها ریخته و نیمه خالی آن را روی مواد برگردانده و دوباره یک‌بار دیگر تا کنید. این کار را درمورد همه املت‌ها انجام دهید؛ سپس یک عدد پیرکس گود را چرب کرده و املت‌ها را کف آن بچینید و بقیه پنیر پیتزا را روی آنها بریزید.
پس از آن، ظرف حاوی املت‌ها را به مدت یک ربع داخل فر (با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد) قرار دهید.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.