امنیت پایدار در گرو توجه به حوزه اقتصادی/ اشتغال دغدغه امنیت ملی است

به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین بروجردی ظهر سه شنبه در همایش ملی “احساس امنیت، نظم و امنیت” با تاکید بر اینکه یکی از مولفه های مهم در ایجاد احساس امنیت خود مردم هستند، اظهار داشت: در این راستا همه باید برای ایجاد امنیت و احساس امنیت در کشور و استان لرستان همکاری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان ایران طی ۳۳ سال بعد از پیروزی انقلاب بیان داشت: همواره طی این سالها ما شاهد چالش های گسترده از طرف دشمن علیه ایران بوده ایم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به واسطه نگرش دینی و ولایی مردم این اقدامات دشمنان علیه ایران همواره ناکام بوده است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک کشور تنومند و قوی بوده که پنجه در پنجه آمریکا زده و همواره در همه ابعاد نیز پیروز صحنه بوده است.

بروجردی با تاکید بر اینکه در بحث ایجاد احساس امنیت باید ریشه ای عمل کنیم، ادامه داد: در این راستا پیشگیری اولین و مهم ترین گام محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا باید از ورود مواد مخدر از مرزها به کشور جلوگیری شود، عنوان کرد: نباید در مرزها اجازه داده شود که هزاران تن مواد مخدر وارد کشور شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان ورود مواد مخدر نسبت به زمان طالبان به ایران افزایش چند برابری داشته است، تصریح کرد: امروز این میزان به بیش از ۸۰۰ هزار تن رسیده یعنی ۴۰ برابر شده است.

بروجردی با تاکید براینکه امروز جنگ علیه ایران در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مواد مخدر است، بیان داشت: مقابله با این جنگها ابزار خاص خود را می طلبد.

وی با اشاره به توزیع، فروش و تزریق مواد مخدر در برخی پارک های شهرها عنوان کرد: این امر موجب ایجاد عدم احساس امنیت خانواده ها برای فرزندانشان می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در این راستا اقدامات مطلوب و قابل قبولی داشته است، ادامه داد: در این زمینه باید اقدامات فرهنگی و ریشه ای را در دستور کار قرار داد.

بروجردی با تاکید بر ایجاد راهکارهای مناسب و خروجی مطلوب از برگزاری اینگونه همایشها تصریح کرد: باید خروجی این گونه همایش ها مبارزه ریشه ای و تغییر وضعیت موجود باشد.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش، رسانه ملی و دستگاههای فرهنگی در رابطه با مبارزه ریشه ای با مواد مخدر و همچنین ایجاد نظم و امنیت در جامعه ادامه داد: به طور حتم این دستگاهها در ایجاد نظم و امنیت تاثیر گذار بوده و نقش مهمی را بر عهده دارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین یکی دیگر از مولفه های ایجاد احساس امنیت را مسئله اقتصادی و اشتغال دانست و تصریح کرد: اشتغال امروز دغدغه امنیت ملی و مشکلات اقتصادی موضوع مهم جامعه محسوب می شود.

بروجردی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم امنیت پایدار در جامعه داشته باشیم باید به بعد اقتصادی توجه ویژه داشته باشیم، ادامه داد: در این راستا اگر کارخانه ها تعطیل شود به طور طبیعی دغدغه در جامعه ایجاد می شود که باید کاستی های موجود در این زمینه را رفع کرد.

وی با اشاره به سهم ایران از تجارت و اقتصاد جهان بیان داشت: میزان سهم کنونی ایران از اقتصاد و تجارت جهان مطلوب نیست و باید در راستای افزایش آن اقدامات جدی تری صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ترویج امنیت فرهنگی در جامعه تصریح کرد: در این راستا نیز روحانیون، مساجد و … نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفع کاستی های موجود در مورد احساس امنیت در جامعه عنوان کرد: باید با تقویت نقاط مثبت و رفع مشکلات در این زمینه زمینه ایجاد احساس امنیت واقعی را برای هر شهروند به وجود آورد.

بروجردی با بیان اینکه نباید قاچاقچیان فعال و باندهای مافیایی در کشور احساس امنیت کنند، یادآور شد: اشرار باید در ایران اسلامی احساس ناامنی کنند و فضای کشور برای آنها با اقتدار نا امن شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.