ضرورت تنظیم سند راهبرد امنیت پایدار

جام جم آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر ضرورت تنظیم سند راهبرد امنیت پایدار اظهار داشت: در تنظیم این سند تقویت شاخص‌های توسعه انسانی، فرهنگی، اقتصادی و در نهایت رضایتمندی مردم اساس کار می‌باشد.

به گزارش روزچهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی؛ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در دومین روز برگزاری همایش سراسری امنیت پایدار که در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد به بیان “ملاحظاتی برای تدوین امنیت پایدار در سطح ملی” پرداخت.

وی افزود: گسترده شدن مفاهیم امنیت، تحولات سریع در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و سیستم‌های ارتباط جمعی در سطوح مختلف امنیت تاثیر‌گذار می‌باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه اکنون در دهه چهارم انقلاب و دهه پیشرفت وعدالت قرار داریم تاکید کرد؛ این پیشرفت بدون امنیت پایدار ناشدنی است.

وی در ادامه به بیان ملاحظاتی پیرامون تدوین امنیت پایدار در سطح ملی پرداخت و اظهار داشت:از مهمترین این ملاحظات سیاست خارجی است که ما بایستی بدانیم در محیط امنیت جهانی و مناطق پیرامونی ایران چه مسائلی در حال وقوع است.

 صفوی افزود:ما باید حضور بیگانگان و نیز تاثیر گذاری حضور آنها را در امنیت ملی ایران مورد رصد کامل قرار دهیم.

وی اساسی‌ترین نیاز و اولویت دولت – ملت‌ها و حکومت‌ها را برای حفظ بقای ملی و دستیابی به اهداف راهبرد ملی رسیدن به امنیت پایدار دانست.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا هم‌چنین با اشاره به تقویت مناسبات و نفوذ فرهنگی در حوزه‌های پیرامونی اظهار داشت: انقلاب اسلامی امروز زمینه‌ساز بیداری اسلامی است که این نکته باید مورد توجه قرار گیرد همچنین تقویت مناسبات فرا ملی با بهره‌گیری از موقعیت‌های جغرافیای ایران نیز از ملاحظات حوزه سیاست داخلی است.

وی اعتلای ارزشهای فرهنگی و تقویت همگرایی و انسجام ملی به خصوص در مناطق مرزی با مناطق مرکزی ایران را جز ضرورتها دانست و اذعان داشت: توسعه دانشگاه‌ها به خصوص در مناطق مرزی با بهره‌گیری از دانشجویان بومی و رشته‌های مرتبط نیز جز ضرورت‌های تنظیم سند راهبرد امنیت پایدار است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، توسعه شبکه‌های حمل و نقلی کاهش بین شاخص‌های توسعه منطقه‌ای با سطوح ملی هم‌چنین توسعه سرمایه‌گذاری در خصوص آب، انرژی و ارتباطات و ارتباط آن با امنیت پایدار را جز راهبردهای امنیت پایدار عنوان کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.