سرلشکر صفوی: بازنگری در تعاریف امنیت در همایش امنیت پایدار

چهارشنبه ۱۰ خرداد – ۰۵:۱۳:۱۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا گفت: در همایش دو روزه امنیت پایدار تعاریف امنیت در سطوح بین المللی ، منطقه ای ، ملی و محلی بازنگری شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سردار سرلشکر صفوی در حاشیه این همایش که به همت دانشگاه جامع امام حسین (ع) در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: همه متفکران و صاحب نظران امنیتی به این نتیجه رسیده اند که رسیدن به امنیت پایدار برای همه دولت ها و ملت ها برای دسترسی به یک راهبرد ملی به منظور پیشرفت همه جانبه یک اصل است.
وی خاطر نشان کرد: بی تردید امنیت پایدار اساس پیشرفت حوزه های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشورها به شمار می رود که مولفه های امنیت پایدار نیز همان رضایت مردم ، دولتمردان و نظام سیاسی کشورهاست.
دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا حضور مردم در انتخابات به ویژه در انتخابات مجلس نهم را یکی از مسائل تأثیرگذار در امنیت پایدار کشور عنوان کرد و گفت: این مهم و همچنین تلاش دستگاه های متولی امنیت به ویژه در دهه پیشرفت و عدالت می تواند به پیشرفت کشور سرعت دهد.
وی با اشاره به تلاش غرب و استکبار جهانی در محدود ساختن سرمایه گذاری خارجی در ایران خاطر نشان کرد: با استحکام بیش از پیش نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین موفقیت هایی که کشور در زیرساخت ها و زیربناها به دست آورده است ،‌ سرمایه گذاری خارجی به ویژه در حوزه نفت و گاز در کنار امنیت پایدار گسترش می یابد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به کشوری باثبات و با امنیت پایدار نه تنها در مقیاس منطقه ای بلکه در مقیاس جهانی تبدیل می شود و الگویی برای سایر کشورها از جمله کشورهای پیرامون منطقه ای خواهد شد.
دستیار ویژه فرمانده کل قوا همچنین درباره ضرورت توجه به امنیت در حوزه سایبر نیز خاطر نشان کرد: امروزه تهدیدات سایبری صنایعی همچون انرژی ، برق و همچنین ادارات حساس را هدف گرفته است بنابر این همه دستگاه های متولی موظفند امنیت را در حوزه سایبر با توجه به شرایط روز ارتقاء دهند تا شاهد مسئله ای همچون ویروس استاکسنت نباشیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۰۱۷۱۳۱۵۵۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.