امکان جابجایی مشترکان میان اپراتورها

۱۲خردادماه،

مدیر کل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: آیین نامه تغییر اپراتور بدون تغییر شماره تلفن تدوین شده و در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات قرار گرفته است .
حسین فلاح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تصویب این آیین نامه در کمیسیون تنظیم مقررات ،مشترکان تلفن همراه ،می توانند بدون تغییر شماره تلفن همراه، اپراتور خود را تغییر دهند.
وی افزود: شماره تلفن به مرور زمان یک حق مالکیت معنوی و اختصاصی برای مشترکان پدید می آورد و اگر مشترکی علاقه‌مند به حفظ شماره خود در صورت تعویض اپراتور باشد می تواند از این سرویس استفاده کند.
فلاح ادامه داد: این سرویس نیازمند یک مجموعه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، هماهنگی بین اپراتورهای فعال در بازار سیم‌کارت و ارائه قوانین و مقررات لازم در این زمینه است که پس از تصویب شرایط آیین‌نامه به اپراتورها ابلاغ خواهد شد.
یادآور می گردد:‌ آیین نامه تغییر اپراتور بدون تغییر شماره تلفن در بسیاری از کشورهای دارای تعداد اپراتور بسیار ، راه‌اندازی شده است .

** پروانه اپراتور پست غیر دولتی تا دو ماه آینده صادر می گردد
فلاح با اشاره به آزاد سازی فعالیت های پستی در کشور ،گفت: ضوابط حاکم بر پروانه فعالیت اپراتور پست غیردولتی تدوین شده و مزایده انتخاب این اپراتور در جریان است و تا دو ماه آینده پروانه آن صادر خواهد شد.

** رشد ۱۴ درصدی بخش خدمات ارتباطی
وی با اشاره به رشد درآمدهای مستقیم حاصل از ارایه خدمات ارتباطی طی سال های قبل گفت: سهم بخش ارتباطات در تولید ناخالص داخلی از ۱.۹۲ درصد در سال ۱۳۸۹ به ۲.۱۲ درصد در سال ۱۳۹۰ رسید که نشان دهنده ۱۴ درصد رشد است .
فلاح یاد آور شد که سهم بخش ارتباطات در تولید ناخالص داخلی با احتساب ارزش خدمات غیر مستقیم این بخش به چهار درصد می رسید.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.