انبارلویی: آمریکا ماهیت اقدامات ضدبشری خود را نشان داده است

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه همگرایی دولت ها و ملت ها برای مقابله با ویروس کرونا بیشتر شده است، گفت: با این حال آمریکا همچنان بر طبل تحریم های ظالمانه علیه ایران می کوبد و با اقداماتی مثل دزدی محموله بهداشتی ماهیت اقدامات ضدبشری خود را نشان می دهد.

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کرونا نظامات جدیدی را بر حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ جهانی تحمیل و جامعه جهانی را با یک پدیده کاملا متفاوت روبرو کرده است، اظهار کرد: در این شرایط نوع و کیفیت حکمرانی در غلبه بر این ویروس، معیار سنجش کارآمدی دولت ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اتفاقاتی مثل دزدی محموله های بهداشتی و پزشکی نشان داد که حتی کشورهای G8 یا ۲۰ در مواقع بحرانی در برابر هم قرار می گیرند؛ زیرا هنوز ساختارها مناسبی برای مقابله با ویروس کرونا ایجاد نکرده اند. در این بین همگرایی دولت ها و ملت ها بیشتر شده است، اما آمریکا همچنان بر طبل تحریم های ظالمانه علیه ایران می کوبد و با اقداماتی مثل دزدی محموله بهداشتی از هم پیمانان خود از جمله آلمان، ماهیت اقدامات ضدبشری خود را نشان می‌دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه فضای پساکرونا متفاوت از فضای پیش از  شیوع این بیماری است، خاطرنشان کرد: میزان تاب آوری دولت ها و ملت ها مورد مطالعه پزشکان، جامعه شناسان و روان شناسان قرار گرفته است. به هر حال جامعه جهانی با یک دشمن مشترک روبرو شده است که به یک میزان به همه مردم جهان آسیب می رساند و جامعه جهانی در برابر پدیده مرگ به صورت عریان شدن قرار گرفته‌ است. این ویروس تغییراتی در رفتار انسان ها بوجود آورده و نوع ارتباطات آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

انبارلویی در پایان افزود: مردم جهان اکنون بیش از هر زمان دیگر در برابر حقیقت انسان، هستی، مرگ و قیامت قرار گرفته و به خداوند و معنویت نزدیک شده‌اند. این فضا تاثیر شگرفی در روابط فرهنگی مردم جهان گذاشته و آنها را به هم نزدیک کرده است، البته به نظر می رسد در این بین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هنوز متنبه نشده‌اند. آنها باید بدانند فضای پساکرونایی کاملا متفاوت از فضای پیش از این بیماری است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.