انتخابات آزاد تازه‌ترین بهانه اعمال تحریم امریکا و لابی اسراییل علیه ملت ایران/ مدعیان پاسخ بدهند

۲۱فروردین۱۳،

سنای امریکا اعلام کرده است که تصمیم دارد تحریم‌هایی تازه علیه ایران وضع کند که یکی از بهانه‌های آن موضوع «انتخابات آزاد» در ایران است.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، برای اولین بار و در اقدامی جالب کمتر از چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری در ایران سنای امریکا اعلام کرده است که تصمیم دارد تحریم‌هایی تازه علیه ایران وضع کند که یکی از بهانه‌های آن موضوع «انتخابات آزاد» در ایران است.
 
اگرچه حدس زده می‌شد که دولت امریکا و بقیه دولت‌های غربی حامی به زودی به مسئله انتخابات ریاست جمهور در ایران ورود خواهند کرد، اما ورودی از این نوع، یعنی اشاره صریح به موضوع انتخابات آزاد و پیوند دادن آن با تحریم‌های یک جانبه کنگره امریکا علیه ایران، اقدامی است که در نوع خود بسیار جالب توجه محسوب می‌شود.
 
تلویزیون بلومبرگ روز ۲۰ فروردین (۱۰ آوریل ۲۰۲۴) در گزارشی نوشت که سنای امریکا قصد دارد به زودی قانونی علیه ایران تصویب کند که به ایران اجازه می‌دهد درآمد نفت خود را تنها در ازای واردات غذا و دارو هزینه کند.
 
این پیشنهاد که بلومبرگ گفته است که ظرف یک ماه آینده – یعنی دقیقا تا شب انتخابات ایران- نهایی خواهد شد شرکت‌هایی را که با ایران وارد تجارت با ایران یا بیمه محموله‌های ایران شود مورد تحریم قرار می دهد.
 
بلومبرگ نوشته است: «در این پیش نویس از جمهوری اسلامی ایران خواسته شده است همه زندانیان سیاسی را آزاد کند، به حقوق زنان و اقلیت ها احترام بگذاردو به سمت تشکیل یک دولت آزاد که بر اساس انتخابات کاملا دموکراتیک انتخاب شده باشد، حرکت کند تا شرکت های دولتی از فهرست سیاه آمریکا خارج شوند».
 
نکته بسیار قابل توجه در این گزارش این است که لغو تحریم‌ها در ایران مشروط به برگزاری انتخابات آزاد در ایران شده است.
 
انتخابات آزاد شعاری است که اول از سوی سرویس‌های اطلاعاتی غربی به اپوزیسیون ایرانی خارج از کشور در نشست محرمانه پراگ ابلاغ شد و سپس به سرعت از طریق کانال‌هایی شناخته شده وارد کشور شد و اشخاص شاخص دو جریان فتنه وانحراف بارها از این کلید واژه استفاده کردند.
 
اکنون اقدام کنگره امریکا نشان می‌دهد که کل این پروژه در واقع زمینه سازی برای آغاز اعمال درو تازهی از فشارها به ملت ایران بوده است و جریان فتنه –این بار با همراهی جریان انحراف-همچون قبل هیچ کاری جز زمینه سازی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ملت ایران نکرده است.
 
ایران هسته‌ای می‌نویسد: اکنون و با این اقدام سنای امریکا منادیان انتخابات آزد باید پاسخ بدهند که آیا کاری جز مشارکت در پروژه امریکا و صهیونیست‌های کنگره برای وراد کردن فشار تازه تحریمی به ملت ایران انجام داده‌اند؟

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.