تلاش سعودی‌ها برای پیروزی رامنی

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا، بعضی گزارش تفسیری ها از فعالیت شدید عربستان سعودی به نفع میت رامنی حکایت می نماید.

به گزارش تفسیری مشرق، فعالیت های لابی سعودی در امریکا به نفع رامنی –که هم اکنون در ائتلاف استراتژیک با لابی اسراییل به سر می برد- شدت بسیاری گرفته، به گونه ای که عملا بعضی دستگاه های نظارتی در امریکا نسبت به آن حساس شده اند.

این منابع تاکید نمودند که عربستان از طریق بعضی مرتبطان خود در حال شارژ مالی ستاد رامنی و همچنین رایزنی به نفع وی در میان لابی های سیاسی ایالات متحده است.

منابع دیپلماتیک به «ایران هسته ای» گفتند که سعودی همچنین تلاش بسیاری برای جلب نظر لابی ها و شرکت های نفتی به نفع رامنی به عمل آورده است.

بنابر این گزارش تفسیری ها، نقش اصلی را در این فرآیند از جانب عربستان بندر بن سلطان مسئول دستگاه اطلاعاتی این کشور –که اخیرا جانشین مقرن بن عبدالعزیز شده- و از جانب امریکایی ها هم جیمز اسمیت (James B. Smith) سفیر امریکا در عربستان سعودی بر عهده دارد که گفته می گردد روابط نزدیکی با رامنی دارد.

اگرچه این خبر نیمه تایید شده هم وجود دارد که اخیرا تامیر پاردو ریس موساد در مسافرتی محرمانه به ریاض، با بندر بن سلطان درباره جزئیات نحوه اثر گذاری بر صحنه سیاسی امریکا با وی مذاکره نموده است.

انتخابات امریکا روز سه شنبه ۱۶ آبان (۶ نوامبر ۲۰۱۲) برگزاری می گردد.

هم اکنون در نظرسنجی ها رامنی و اوباما شانه به شانه یکدیگر حرکت می نمایند اما منابع مطلع می گویند در کالج های الکترال که انتخاب نمایندگان اصلی رییس جمهور در امریکا می باشند، اوباما از رامنی جلوتر است.

شکل گیری اتئلاف سعودی- صهیونیستی علیه اوباما در انتخابات امریکا در مجموع زمینه ساز وجود نوعی بحران در روابط منطقه ای امریکا پس از انتخابات ۶ نوامبر است، و این به رغم همه خدماتی است که اوباما در دوران ریاست جمهوری خود به اسراییل نموده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.