انتخاب شهر برتر گردشگری کشورهای OIC

به گزارش خبرنگار مهر، سومین نشست کمیته هماهنگی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی OIC پس از دو روزکاری با انتشار گزارش نهایی به کار خود در تهران پایان داد.

در این نشست که اعضای کارگروه هماهنگی درهتل لاله گردهم آمده بودند، مصوبات سند کلی گردشگری و راه حل‌های ارائه شده در اجلاس هفتم وزاری گردشگری کشورهای اسلامی (ICTM) مورد بازنگری قرار گرفت. یکی از موارد مطرح شده در این نشست ساز و کارهایی برای انتخاب شهر برتر گردشگری کشورهای OIC در نظر گرفته و قرار بر بررسی آن شد.

 لایحه معیارهای جایزه مهر اصالت صنایع دستی OIC که توسط ایران ارائه شد نیز بررسی و به منظور جریان یافتن در میان کشورهای عضو به دبیرخانه OIC تقدیم شد.

چاپ کتاب راهنمای میراث فرهنگی کشورهای اسلامی به زبان انگلیسی توسط سازمان میراث ‌فرهنگی، صاز دیگر موارد مطرح شده بود که به این منظور از کشورهای عضو خواسته شد تا همکاری لازم را برای دست‌یابی به این هدف داشته باشند.

بر اساس تصمیم این نشست پیشنهاد شد از وزرای گردشگری کشورهای اسلامی(ICTM) خواسته شود تا راه‌ حل و امکاناتی را برای تسهیل و سرعت بخشیدن به تاسیس شعبه‌های سازمان گردشگری درمانی کشورهای اسلامی(ICHTA) با حمایت و همکاری‌ سازمان‌ها و مقامات وابسته در کشورهای متبوع خود در نظر بگیرند.

وزرای گردشگری ارائه راهکارهایی برای طراحی و توسعه سیستم‌های کاربردی درمانی در کشورهای اسلامی و به کارگیری آن در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های کشورهای اسلامی به منظور تقویت گردشگری درمانی در کشورهای اسلامی را تصویب کردند.

در پایان فعالی دو روزه این نشس مقرر شد اعضای OIC در رویدادهای گردشگری آینده این سازمان  از جمله دومین نمایشگاه گردشگری OIC در قاهره، مصر (۲۰-۲۳ دسامبر ۲۰۱۲)، نخستین اکسپو غذای حلال در شارجه، امارات متحده عربی (۱۰-۱۲ دسامبر ۲۰۱۲)، نخستین نمایشگاه صنایع دستی در کازابلانکا، مراکش ۱۱- ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ حضور فعال داشته باشند.

در این نشست که روزهای ۲۳ و۲۴ خرداد ماه  برگزار شد، نمایندگانی از کشورهای ترکیه، سودان، سنگال، تونس، اتاق بازرگانی و تجارت اسلامی، مرکز اسلامی توسعه تجارت، مرکز پژوهش‌های تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی، مرکز آموزش و پژوهش‌های آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی، سازمان آموزش علمی و فرهنگی سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی و دبیرخانه OIC حضور داشتند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.