انتقاد مصر از صندوق بین‌المللی پول

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

رییس بانک مرکزی مصر از صندوق بین المللی پول برای رفتار غیر قابل قبولی که در طول مذاکرات با این کشور دربارهٔ یک وام ۴٫۸ میلیارد دلاری داشته، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، ماه‌ها مذاکره میان دولت محمد مرسی، رییس جمهور مصر و صندوق بین المللی پول پیش از این که ارتش دولت مرسی را در سوم ژوئیه سرنگون کند، به نتیجه‌ نرسید در حالیکه وام صندوق بین المللی پول به منظور متقاعد کردن کمک کنندگان و سرمایه گذاران خارجی نسبت به ثبات اقتصاد مصر ضروری به شمار می‌رفت.

الاهرام به نقل از هشام رامرز، رییس بانک مرکزی مصر که در این مذاکرات مشارکت داشت، نوشت: بعضی چهره‌ها در صندوق بین المللی پول برخورد نامناسبی با مصر داشتند.

این روزنامه دولتی اظهارات رامرز را پیش از مصاحبه‌ای که قرار بود از وی در تلویزیون دولتی مصر پخش شود، منتشر کرد.

کریستین لاگارد، رییس صندوق بین المللی پول اوایل ماه جاری با اشاره به مذاکراتی که این وام دهنده در یک سال و نیم قبل با مصر داشته، آمادگی صندوق را برای کمک به تثبیت اقتصاد این کشور اعلام کرد.

به نظر می‌رسد دولت موقت مصر برای از سرگیری مذاکرات با این وام دهنده دربارهٔ وامی که تصویب آن مستلزم تعهد به اجرای اصلاحات اقتصادی خواهد بود، عجله چندانی ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، مصر از کشورهای متعدد عربی شامل کویت و عربستان سعودی وعده کمک دریافت کرده که انتظار می‌رود به این کشور کمک کند از بحران تراز پرداخت اجتناب کرده و به مشکل کمبود سوخت چیره شود. کمک‌های مذکور به سرپا ماندن اقتصاد مصر کمک می‌کند اما تحلیل‌گران معتقدند که این کشور همچنان به برنامه بلند مدتی برای تضمین ثبات مالی نیاز دارد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.