مکزیک از تصمیم آمریکا درباره سطح مشارکت در صندوق بین المللی پول انتقاد کرد

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۶
فیلیپه کالدرون رئیس جمهور مکزیک از تصمیم آمریکا برای خودداری از مشارکت بیشتر در منابع مالی صندوق بین المللی پول ابراز تأسف کرد.
صندوق بین المللی پول به تازگی تعهد منطقه یورو و حدود بیست کشور را برای افزایش بیش از چهارصد و سی میلیارد دلاری موجودی این صندوق دریافت کرد اما آمریکا با کافی دانستن منابع مالی صندوق بین المللی پول از مشارکت جدید در آن خودداری کرد.
کالدرون سه شنبه در نطقی در اتاق بازرگانی آمریکا در واشنگتن اعلام کرد: «با این کمک ها، موجودی صندوق بین المللی پول دو برابر می شود و این صندوق بهتر می تواند از اقدامات محلی در اروپا و دیگر نقاط جهان حمایت کند».
وی افزود: «اما افزایش اساسی موجودی صندوق بین المللی پول متأسفانه از حمایت آمریکا برخودار نشد، من نمی گویم که شما به ما کمک نمی کنید، وزارت خزانه داری آمریکا این کار را در سطح گسترده انجام داده است اما به این امر نیز کمابیش آگاهیم که دولت آمریکا با موانع سیاسی زیادی مواجه است».
اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از هر گونه مشارکت جدید در صندوق بین المللی پول خودداری کرد و دولت اوباما نیز همین موضع را اتخاذ کرد.
کالدرون با ابراز خوشبینی در مورد نتایج نشست گروه بیست که هجدهم و نوزدهم ژوئن برگزار می شود و مکزیک در لس کابوس میزبان آن خواهد بود گفت: «امیدوارم در لس کابوس بتوانیم خبرهای خوشی برای اقتصاد جهانی داشته باشیم و نتیجه این افزایش موجودی که می تواند ساختار جدید مالی یا چشم اندازها برای امنیت غذایی و انرژی های تجدیدپذیر باشد اعلام کنیم».
۱۵۴/۱۳۸/

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.