انتقاد وزیر صنعت از صداوسیما

همزمان با هفتاد و دومین سالروز تاسیس رادیو، نشست هم‌اندیشی تبیین راهبردها و برنامه‌های معاونت صدا در سال ۹۱ با حضور محمد حسین صوفی (معاون صدا)، مهدی غضنفری (وزیر صنعت، معدن و تجارت)، دکتر نهاوندی (رییس اتاق بازرگانی ایران) و همچنین مدیران شبکه‌های رادیویی و اهالی رادیو صبح دوشنبه ـ چهارم اردیبهشت ماه ـ در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم غضنفری در سخنانی ضمن تبریک هفتاد و دومین سالگرد تولد رادیو خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری شعار سال، باید نگاه ریشه‌یی به بحث اقتصاد وجود داشته باشد. حداقل پنج بار پرسیده شود چرا، تا به ریشه‌های عمیق پی برده شود. از رادیو انتظار می‌رود این گونه عمل کند. در حال حاضر رادیو به یکسری اطلاعات رسانه‌یی متکی است که به صورت کلی به بحث اقتصاد می‌پردازد. اما باید در این زمینه اطلاعات میدانی کف کارگاهی صورت بگیرد اگر رادیو بخواهد اینگونه اطلاعات سطحی پخش کند نه تنها اینکه نقش مثبتی ندارد بلکه به سمت تخریب پیش می‌رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما با یک نام‌گذاری در صداوسیما مواجه شدیم که رادیو به دلیل طبیعت کاری، کاملا می‌تواند در تغییر رفتار ما اثرگذار باشد؛ چرا که برخی از گره‌های کور مشکل ما ناشی از فرهنگ و نگاه به کار است. در این شرایط نگاه مسؤولانه به پردازش ذهنی نیاز است و اینکه در آن ترکیبی از مقولات فرهنگی و اقتصادی را آموزش ببینیم.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ دینی در حوزه‌ی کار بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: شعارهایی در رابطه با اقتصاد داریم که کالای ایرانی بخر. امسال نیز این شعار را داریم که کالای کیفی بساز. اما باید متوجه این باشیم که فرد در کارخانه، دادگاه، رسانه و برای تولید سریالش باید معتقد باشد تا بتواند کار کیفی انجام دهد. همه این مسائل فقط به حوزه متخصص بودن مربوط نمی‌شود. بلکه مسؤولیت پذیری در قبال مردم را می‌طلبد.

غضنفری در بخش دیگری با بیان اینکه امسال می‌تواند بهار کاهش قیمت‌های تمام شده باشد، خاطرنشان کرد: رادیو باید به این تبیین فرهنگی کمک کند. وظیفه ما تشویق خطوط فنی است و وظیفه شما به کار بردن کاراکترهای اقتصادی، تولیدی، تجاری در قالب طنز است که در آن می‌توانید مسائل اقتصادی را به صورت ساده‌تر و همگانی‌تر مطرح کنید. امسال در انتظار تولید این کاراکترها در نوع طنز هستیم تا به تبیین اهمیت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی و با توجه به شعار سال می‌شود کارهای بیشتری انجام داد، خاطرنشان کرد: نیازمندیم که تولیدات داخلی معرفی شوند همچنین نیازمندیم که این تبلیغات صورت بگیرد. وزیر صنعت و معدم و تجارت در ادامه گفت: به کررات شاهد برنامه‌هایی از صداوسیما بوده‌ایم که به علت انتخاب نادرست کارشناس اقتصادی پاسخ‌های بی منطقی به پرسش‌های مخاطبان داده‌اند.

او خطاب به برنامه‌سازان و مدیران رادیو گفت: برای شما کافی نیست که فقط بگویید دولت مسؤول است؛ بلکه باید به نگا‌ه‌های ریشه‌یی‌تری بپردازید.

وی در پایان گفت: حدود ۳۰ درصد از مخاطبان کشور ما از طریق رادیو تامین می‌شوند که این قابل ارزش و تحسین است. همکاران صداوسیما بیشتر از اینها می‌توانند موثر باشند و ریشه‌های زیادی که در لایه‌های جامعه ما در حوزه اقتصادی نیازمند اصلاح و تغییر است را تغییر بدهند.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.