انجام نیمی از فعالیت‏های نانوفناوری‏ جهان اسلام در ایران

انجام نیمی از فعالیت‏های نانوفناوری‏ جهان اسلام در ایران

مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نیمی از فعالیت‏های نانوفناوری‏ کشورهای اسلامی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش دریچه خبر ، سید‏مهدی رضایت اظهار داشت: مدت‏های مدیدی است که ایران در حوزه فناوری نانو گوی سبقت را از کشورهای همسایه خود ربوده است.

وی ادامه داد: با نگاهی به رتبه و جایگاه ایران در حوزه نانو و مقایسه آن با کشورهای هم‏جوار، شاهد پرواز کشورمان فراتر از حتی ترکیه هستیم.

مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین از ثبت ۶۰ پتنت بین‏المللی در حوزه فناوری نانو خبر داد و گفت: خوشبختانه ایران در این حوزه از کشورهای همسایه پیشی گرفته است.

پتنت یک حق اختصاصی است که به یک اختراع که عبارت است از یک محصول یا فرایند که راه جدیدی را برای انجام کاری فراهم می‌کند یا یک راه حل فنی جدید را برای مشکلی ارائه می‌دهد، داده می‌شود.

یک پتنت، محافظت برای اختراع مالک پتنت را فراهم می‌کند و حفاظت برای مدت زمان محدودی بوده که عموماً ۲۰ سال است.

تشریح دستاوردهای جشنواره فناوری نانو

مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین با اشاره به جشنواره فناوری نانو که چندی پیش برگزار شد، از انتخاب برترین‏های این حوزه در کشور خبر داد.

رضایت تصریح کرد: در این جشنواره بزرگ هر چه کشور در زمینه نانوفناوری داشت، در معرض قضاوت گذاشته شد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره، بیش از ۱۰۰ شرکت که در حوزه تجاری نانوفناوری مشغول به کار هستند یا محصولاتی از آنها در این حوزه استفاده شده بود، شرکت داشتند.

مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکت‏ها، دانشگاه‏ها، پژوهشگاه‏ها، نشریات و انجمن‏های فعال در حوزه فناوری نانو در این عرصه حضور یافتند.

رضایت ادامه داد: در آن جشنواره علمی، از هفت محصول نانوفناوری با حضور رئیس جمهوری اسلامی رونمایی شد و بی‏شک این دانش یکی از فناوری‏های برتری است که ایران در آن حرفی برای گفتن دارد.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.