افزایش مسابقات قرآنی برای گسترش فرهنگ قرآنی در جهان ضروری است

‘مهدی کامبوزیا’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران افزود: هر چه برگزاری مسابقات قرآنی بیشتر و زمینه شکوفایی استعداد و حضور و فعالیت جوانان در این عرصه فراهم شود در گسترش فرهنگ قرآنی در جهان موفق تر خواهیم بود.

وی بیان کرد: به طور قطع برگزاری سالانه یک دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران نیاز کل جهان اسلام به فرهنگ قرآنی را تامین نمی کند و باید در این زمینه تلاش و کوشش بیشتری انجام گیرد.

وی اظهار داشت: بی تردید ترویج فرهنگ قرآنی یکی از مصادیق بارز کارهای نیک است که این وظیفه بر دوش همه ملل اسلامی است و ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام نسبت به سایر کشورهای اسلامی مسوولیت سنگین تری در این زمینه برعهده دارد.

وی گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با مرکزیت جمهوری اسلامی ایران در راستای فرهنگ‌ سازی در زمینه عمل به فرامین قرآن و نزدیکی هر چه بیشتر قلوب مسلمانان به یکدیگر بسیار حایز اهمیت است.

این قاری برجسته بیان کرد: قرآن تنها محور وحدت در جهان اسلام است لذا ترویج فرهنگ قرآنی می تواند تاثیر زیادی در جهان شمولی دین اسلام، انسجام امت اسلامی و شکست دشمنان داشته باشد.

وی افزود: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم طی سه دهه گذشته از انقلاب اسلامی در ایران در گسترش اسلام و فرهنگ قرآنی در بین کشورها تاثیرگذار بوده به طوری که قاریانی که در این گونه مسابقات حضور داشته اند مبلغ انقلاب اسلامی ایران شده و بیداری اسلامی را رقم زده اند./۳

۷۳۰۷/۷۴۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۸۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.