اوباما لایحه‌ همکاری امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

خبرگزاری آریا-باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه لایحه ای را برای افزایش همکاریهای  نظامی و امنیتی با رژیم صهیونیستی امضا کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، اوباما  در حال امضای این قرارداد که بر اساس آن همکاری های نظامی و غیر نظامی میان این کشور و رژیم صهیونیستی گسترش می یابد، تأکید کرد که از زمانی که او سکان رهبری آمریکا را در دست داشته است، برای «عمیق کردن همکاری ها با اسرائیل بویژه در امور امنیتی و اطلاعاتی و نظامی، اولویت زیادی قایل بوده است».
براساس موافقت باراک اوباما آمریکا برای توسعه سیستم تدافعی اسرائیلی «گنبد آهنین» که ویژه مقابله با راکت های کوتاه برد است، هفتاد میلیون دلار دیگر اعطا می کند.
کنگره آمریکا در روندی در دو ماه اخیر با اعطای این کمک جدید به رژیم صهیونیستی موافقت کرده و اکثریت جمهوریخواهان و دموکراتهای هر دومجلس نمایندگان و سنای آمریکا آن را مورد حمایت قرار دادند و برای عملی کردن آن، تنها توشیح باراک اوباما باقی مانده بود؛ تنها دو نفر در مجلس نمایندگان با آن مخالفت کرده بودند.
برگزاری مراسم ویژه از سوی کاخ سفید به هنگام توشیح چنین قوانینی کم سابقه است اما بنظر می رسد که دستگاه سیاسی اوباما اصرار بر تبلیغ گسترده بر این امر داشت تا رامنی در سفرش به سرزمین های اشغالی در بیان انتقاد از اوباما در ارتباط  با اسرائیل، درتنگنا قرار گیرد.
اوباما به هنگام امضای قانون در کاخ سفید گفت «حال همگان تعهد آمریکا را به امنیت اسرائیل دوباره درک خواهند کرد».
شماری از نمایندگان یهودی کنگره آمریکا از جمله باربارا بوکسر و هاوارد برمن و دیگر نمایندگان کنگره که مبتکر ارائه این کمک به رژیم صهیونیستی بودند، به هنگام امضای این لایحه در کنار اوباما ایستاده بودند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.