اوباما: نتانیاهو هم نمی‌تواند برای ایران خط قرمز بگذارد+بلیکس: تهدید غرب به تنبیه ایران از همان ابتدا با شکست روبه‌رو بود

به گزارش خبرآنلاین، یک روزنامه رژیم صهیونیستی در روزهایی که سفر بنیامین نتانیاهو به امریکا به تعویق افتاده است خبر از دیدار ۱۲۰۰ یهودی با باراک اوباما منتشر کرده است. 

روزنامه اورشلیم پست نوشته است که اظهارات اوباما در «بحبوحه تنش‌ها میان آمریکا و اسراییل (رژیم صهیونیستی) در روزهای اخیر» درباره این مساله مطرح می‌شود که آیا آمریکا برای زمانی که ممکن است در صورت متوقف نشدن فعالیت‌های هسته‌یی ایران به این کشور حمله نظامی کند خط قرمزی تعیین می‌کند یا خیر. این روزنامه نوشته است: نتانیاهو برای تعیین چنین خط قرمزی اعمال فشار کرده است، اما اوباما به خاخام‌های آمریکایی گفته است که « خود نتانیاهو هم خود را در چنین شرایطی قرار نخواهد داد چرا که هیچ رهبری دست خود را نمی‌بندد.»

اوباما اخیرا با پیشنهاد نتانیاهو مبنی بر این که حجم ذخائر اورانیوم را به عنوان آستانه اقدام نظامی آمریکا تعیین کند یا برای مذاکرات ضرب‌الاجل بگذارد مخالفت کرد.

در حالی که میت رامنی اوضاع بهتری در میان یهودیان دارد و سیاست های جنگ طلبانه او با طبع رژیم صهیونیستی هماهنگ تر است،  اوباما به یهودیان، گفته است که «هیچ فاصله‌ای میان آمریکا و اسراییل در رابطه با ایران وجود ندارد و مقامات ایرانی نباید در اراده آمریکا یا حق اسراییل برای دفاع از خود تردید کنند.»

در حالی که اوباما گفت ممکن است زمانی برسد که «مجبور به اتخاذ اقدام نظامی شویم» اما تاکید کرد که هم‌چنان برای دیپلماسی زمان باقی است و ایران در حال احساس کردن فشار اقتصادی است، هانس بلیکس، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با نشریه بیزینس‌ویک در حاشیه کنفرانسی پیرامون اشاعه هسته‌یی در ژنو گفت: «تهدید به تنبیه تاثیر چندانی ندارد، مخصوصا اگر طرف مقابل کشور مغروری مانند ایران باشد، این از ابتدا با شکست روبه‌رو بود.

 بلیکس که می گوید در زمینه ایران تاکید بیشتر روی چماق بود تا هویج  یک رویکرد آمریکایی است، افزوده است:اما در اکثر موارد مشوق‌ها بهتر هستند.

 بلیکس در ادامه به برخی از اقداماتی که اتحادیه اروپا برای متقاعد کردن ایران به تعلیق غنی‌سازی اورانیومش اتخاذ کرده است، اشاره کرد و مشوق‌ها را “هوشمندانه، اما ناکافی” دانست.

پیش‌تر نیز گزارش شده بود که اوباما تقاضای تلفنی نتانیاهو برای تعیین خط قرمز علیه ایران را نپذیرفته است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.