ایران تنها کشور توانمند در اورهال جنگنده‌های F4 “کرش شده”

۹ م دیماه ،

مدیر بخش اورهال جنگنده F4 در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد

مدیر بخش اورهال جنگنده F4 گفت: حتی کشورهای سازنده جنگنده‌های F4 که قادر به اورهال و تعمیرات آن می باشند توانایی بازسازی هواپیماهای crash (جنگنده‌های ساقط شده) که در مجتمع اورهال F4 مهر‌آباد انجام می‌شود، را ندارند.

سرهنگ سید اسماعیل حسینی مدیر بخش اورهال جنگنده‌های F4 نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه جنگنده F4 در طول هشت سال دفاع مقدس از موثرترین و کارآمدترین هواپیماهای مورد استفاده در عملیات بوده اظهار داشت: حجم عظیمی از عملیات‌هایی که نیروی هوایی بر عهده داشته به کمک این جنگنده‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به آسیب‌های وارد شده به این سری جنگنده نیاز ساخت مجتمع ای برای تعمیرات سنگین و اورهال آن احساس شد و برهمین اساس این مجتمع در سال ۱۳۵۹ در پایگاه یکم شکاری مهر آباد شکل گرفت.

مدیر بخش اورهال جنگنده F4 ادامه داد: تعمیرات در این بخش به دو شکل صورت می‌گیرد. دسته اول هواپیماهای پروازی می باشند که به تعمیرات جزئی نیازمند بوده و دسته دوم هواپیماهایی که به بازسازی اساسی نیازمند می باشند.

وی تصریح کرد: روند تعمیرات هواپیماهای پروازی بدین گونه است که پس از انجام مراحل مقدماتی و بررسی اولیه پس از کنترل فرم defiu1e انجام شده هواپیما perser به داخل آشیانه انتقال یافته و براساس پکیج و وردکادهای مشخص شده تعمیرات لازم صورت می‌گیرد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: در هواپیماهایی که نیاز به بازسازی اساسی احتیاج دارند، هواپیما به وسیله تریلی حمل و به مجتمع انتقال می‌یابد و مورد بررسی و بازسازی قرار گرفته و به استاندارهای لازم می رسد که این تعمیرات در جهان بی‌نظیر است و هیچ جای دنیا نمی‌توان دید هواپیمایی که سانحه شدید دیده و زمین گیر شده به استانداردهای پروازی برسد که خوشبختانه در این مجتمع تعداد قابل توجهی هواپیما از این دست بازسازی و به خط عملیاتی نیروی هوایی مقتدر جمهوری اسامی ایران بازگشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: برای بازسازی هواپیماهای پروازی حدود ۱۴ تا ۱۷ هزار ساعت کار فشرده انجام می‌شود و در بخش هواپیمای کرش (crash) نیز براساس نوع آسیبی که جنگنده دیده کار تعریف شده و پس از تعمیرات، هواپیما آماده و تحویل داده می‌شود.

مدیر بخش اورهال جنگنده f4 مهرآباد در خصوص پشتیبانی و تامین قطعات مورد نیاز در اورهال این جنگنده‌ها اظهار داشت: با تعاملی که ستاد نیروی هوایی مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی آماده و پشتیبانی هوایی دارند، آحاد و پشتیبانی هوایی مسئولیت تامین تمامی قطعات مورد نیاز در تعمیر هواپیماها را بر عهده گرفته و بحمدالله کلیه قطعات مورد نیاز در زمان لازم در اختیار مجتع قرار می‌گیرد و کارشناسان این بخش با توجه تجربیاتی که از دوران دفاع مقدس و انگیزه‌ای که از رهنمودهای مقام معظم رهبری گرفته اند، با جدیت تمام تعمیرات را به پایان رسانده و هواپیما را به مرحله پروازی می‌رسانند.

سرهنگ حسینی تاکید کرد: جنگنده F4 با توجه به اینکه هواپیمایی شکار جنگنده محسوب می‌شود برای ماموریت‌های تاکتیکی،‌شناسایی و رهگیری با توجه به پوشش راداریش در اکثر ماموریت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر بخش اورهال جنگنده‌های F4 پایگاه یکم مهر آباد در رابطه با قابلیت شاخص این جنگنده تصریح کرد: باک خارجی و قابلیت سوختگیری هوایی در این جنگنده امکان پروازهای طولانی مدت را برای آن فراهم کرده که سبب برتری این جنگنده میان سایر جنگنده‌های شکاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی کشورهای سازنده این هواپیما که قادر به اورهال و تعمیرات آن می باشند توانایی بازسازی هواپیماهای crash (جنگنده‌های ساقط شده) که در مجتمع F4 مهر‌آباد انجام می‌شود را ندارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.