خودکفایی کشور در ساخت قطعات الکترونیک سیستم‌های اویرنیک، هیدرولیک و بالابر هواپیما

۲۴م دیماه ،

مدیر اورهال C130 مهرآباد به باشگاه خبرنگاران خبر داد

مدیر مجتمع اورهال هواپیمای C130 پایگاه یکم شکار مهرآباد گفت: کلیه قطعات الکترونیک سیستم‌های اویرنیک و قطعات سیستم‌های هیدرولیک سیستم‌های بالابر در کشور تعمیر می‌شود و به طور قطع می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه حرف اول را در اورهال این هواپیما می‌زند.

سروان “حسین گنجی‌فرد” در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اورهال “هواپیمای C130” با آغاز انجام اورهال در کشور از سال ۱۳۶۸ به همت “شهید ستاری” در شهر مقدس مشهد آغاز شد، اظهار داشت: ۱۱ سال پس از انجام اورهال در مشهد پایگاه اصلی اورهال جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش به تهران انتقال یافت.

مدیر بخش اورهال C130 پایگاه یکم شکاری مهر آباد با تاکید بر اینکه امروز در این مجتمع، هواپیمای زمینگیر و Grand که سال‌ها از رده پروازی دور بوده‌اند،‌ بازسازی و آماده پرواز می‌شوند، تصریح کرد: تاکنون از ۲۷ هواپیمای اورهال شده در این مرکز، ۶ هواپیما گراند بوده که عملیاتی شده و استانداردهای لازم پروازی را کسب کرده‌اند.

گنجی‌فرد خاطرنشان کرد: همه قطعات مورد نیاز این هواپیما در کشورمان ساخته شده و مورد تعمیر قرار می‌گیرد و در واقع، توطئه‌چینی‌ غرب در تحریم صنعت هواپیماسازی، بی‌اثر است.

وی تاکید کرد: اگر تحریم‌ها علیه کشورمان مؤثر بود در ۳۰ سال قبل، هواپیمائی در کشور قادر به پرواز نبود، اما خوشبختانه شاهدیم که تلاش‌های غرب هیچ تاثیری در این صنعت ندارد.

گنجی‌فرد از آماده پرواز شدن آخرین هواپیماهای C130 گراند پس از تعمیرات اساسی در این مجتمع خبر داد و تصریح کرد: این پرنده، آماده شده و در حال پروازهای آزمایشی است و به حول و قوه الهی در آینده‌ای نزدیک به ناوگان هوایی می‌پیوندد.

وی یادآور شد: زمانی که فوریتی از سوی نیروی هوایی اعلام می‌شود، نیروهای متخصص با جدیت و پشتکاری مثال‌زدنی هواپیمایی را که طول تعمیر آن در پَکِیج، ۲ سال بوده با تلاش‌های شبانه‌روزی در ۶ ماه آماده پرواز شده است.

مدیر مجتمع اورهال C130 پایگاه یکم شکاری ارتش خاطرنشان کرد:‌ کلیه قطعات الکترونیک سیستم‌های اویرنیک و قطعات سیستم‌های هیدرولیک سیستم‌های بالابر در کشور تعمیر می‌شود و به طور قطع می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه حرف اول را در اورهال این هواپیما می‌زند.

گنجی‌فرد در پایان تاکید کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران توانمندترین نیروی متخصص اورهال در جهان را داشته و در بخش تعمیرات هیچ‌گونه وابستگی به خارج از کشور نداریم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.