ایجاد شبکه ملی اطلاعات یکی از مولفه های تولید ملی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا تقی پور با اشاره به مهمترین اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری اظهار داشت: مهمترین اولویتها همان تکالیفی است که در برنامه پنجم توسعه در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات در اختیار این وزارتخانه قرارگرفته است.

وی با اشاره به اهم برنامه های وزارت ارتباطات در این راستا افزود: توسعه ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور، ایجاد مراکز داده که در استانها شروع شده و امسال هم با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد بخشی از اولویت های ما در سال ۹۱ است؛ همچنین تولید نرم افزارها باید داخلی شود و اتکا و وابستگی به خارج باید به حداقل برسد.

 

تقی پور ادامه داد: با نامگذاری سال ۹۱ به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری، کار تولید نرم افزارهای ساخت داخل شدت و سرعت بیشتری گرفته و هماهنگی هایی با تولیدکنندگان داخلی، تولیدکنندگان نرم افزار، سخت افزار و سامانه ها و خدمات ارزش افزوده صورت گرفته که بتوانیم راهکارها را با هماهنگی آنها تدوین و به اجرا بگذاریم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از سخت افزار و نرم افزارهایی که در شبکه ها مورد استفاده قرارمی گیرند در داخل تولید می شود، افزود: برای مابقی آنها نیز در حال برنامه ریزی هستیم تا حد امکان این بخش از تجهیزات مورد نیاز نیز در داخل تولید شود.

 

وی درباره شبکه ملی اطلاعات گفت:ایجاد شبکه ملی اطلاعات یکی از شاخصهای تولید ملی است؛ این شبکه تمام خدماتی که در اینترنت به صورت جهانی ارائه می شود و همچنین اطلاعاتی که در داخل تولید می شود را به صورت بومی مدیریت می کند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.